Page 23 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
Kazanımın bilişsel düzeyi DERS FELSEFE
Bloom Taksonomisi esas
SINIF 10
alınarak belirlenmiştir.
Bazı örneklerde bilişsel ÜNİTE Felsefe ile Düşünme
düzey belirlemede kaza- KONU Düşünme ve Akıl Yürütmenin Temel Kavramları
nımın açıklaması esas KAZANIM 10.2.1. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramları açıklar.
alınmıştır.
a) Görüş, argüman, önerme, tümdengelim, tümevarım, analoji, tutarlılık, çelişiklik,
Kazanım Açıklaması
gerçeklik, doğruluk ve temellendirme kavramları üzerinde durulur.
Önerilen süre tahmini KAZANIMIN Anlama
olarak verilmiştir. Öğren- BİLİŞSEL DÜZEYİ
cilerin düzeyine ve sınıf ÖNERİLEN SÜRE 40 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Kavram Haritası
tılabilir veya arttırılabilir. Öğrencilerden “düşünme ve akıl yürütme ” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleş-
ÖĞRENCİDEN tirerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını
BEKLENEN
tamamlamaları beklenir.
Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
Kavram haritasında:
11 kavram olduğundan: 11 x 1 puan = 11 puan
Kazanımı ölçmek için Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 11’ir.
kullanılan ölçme aracını
göstermektedir.
DEĞERLENDİRME
Bu bölümde kullanılan
ölçme aracında değerlen-
dirmenin nasıl yapılması
gerektiği gösterilmektedir.
Bu bölümde öğrencilere
verilebilecek geri bildirim
örnekleri gösterilmektedir. Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Düşünme ve Akıl Yürütme ” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir. Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise
Öğrencilerin performans- GERİ BİLDİRİM öğretmenin “Düşünme ve Akıl Yürütme ” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenme-
larına bağlı olarak öğrenci leri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
23