Page 23 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                  3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI



                  Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                  men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                  öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                  sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                  lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
                                              I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                                        Bu görselin bulunduğu
                                                                                        sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                                        öğretmene bilgi vermektedir.




                                              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5

                    Kazanımın bilişsel düzeyi   DERS         FELSEFE
                    Bloom Taksonomisi esas
                                           SINIF             10
                    alınarak belirlenmiştir.
                    Bazı örneklerde bilişsel   ÜNİTE         Felsefe ile Düşünme
                    düzey belirlemede kaza-  KONU            Düşünme ve Akıl Yürütmenin Temel Kavramları
                    nımın açıklaması esas   KAZANIM          10.2.1. Düşünme ve akıl yürütmeye ilişkin kavramları açıklar.
                    alınmıştır.
                                                             a) Görüş, argüman, önerme, tümdengelim, tümevarım, analoji, tutarlılık, çelişiklik,
                                           Kazanım Açıklaması
                                                             gerçeklik, doğruluk ve temellendirme kavramları üzerinde durulur.

                    Önerilen süre tahmini   KAZANIMIN        Anlama
                    olarak verilmiştir. Öğren-  BİLİŞSEL DÜZEYİ
                    cilerin düzeyine ve sınıf   ÖNERİLEN SÜRE  40 Dakika
                    ortamına göre bu süre
                    öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI   Kavram Haritası
                    tılabilir veya arttırılabilir.           Öğrencilerden “düşünme ve akıl yürütme ” ile ilgili verilen kavramları doğru yerleş-
                                           ÖĞRENCİDEN        tirerek bağlantı ifadeleri ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını
                                           BEKLENEN
                                                             tamamlamaları beklenir.
                                                             Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                                             Kavram haritasında:
                                                             11 kavram olduğundan: 11 x 1 puan = 11 puan
                    Kazanımı ölçmek için                     Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 11’ir.
                    kullanılan ölçme aracını
                    göstermektedir.





                                           DEĞERLENDİRME
                    Bu bölümde kullanılan
                    ölçme aracında değerlen-
                    dirmenin nasıl yapılması
                    gerektiği gösterilmektedir.





                    Bu bölümde öğrencilere
                    verilebilecek geri bildirim
                    örnekleri gösterilmektedir.              Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Düşünme ve Akıl Yürütme ” konusunu
                                                             tekrar çalışmaları önerilir. Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise
                    Öğrencilerin performans-  GERİ BİLDİRİM  öğretmenin “Düşünme ve Akıl Yürütme ” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenme-
                    larına bağlı olarak öğrenci              leri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
                    bazlı farklı geri bildirimler
                    verilebilir.
                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28