Page 31 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 31

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2


            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    10
            ÜNİTE                    Felsefeyi Tanıma

            KONU                     Felsefi Düşünce
            KAZANIM                  10.1.2. Felsefi düşüncenin özelliklerini açıklar.

            Kazanım Açıklaması       b) Felsefenin sorgulama, merak etme, şüphe duyma, hayret etme, yığılımlı ilerle-
                                     me, eleştirel, refleksif, rasyonel, sistemli, tutarlı ve evrensel olma özellikleri vurgu-
                                     lanır.

            KAZANIMIN                Anlama
            BİLİŞSEL DÜZEYİ

            ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                     Öğrencinin felsefi düşünce ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavram-
            ÖĞRENCİDEN               ları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri felsefi düşünce ile birlikte kullana-
            BEKLENEN                 rak anlamlı cümleler kurması beklenir.



                                     I. Bölüm: Öğrencinin felsefi düşünce  ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
                                     için 1 puan verilir.
                                     Örnek: Tutarlılık

            DEĞERLENDİRME
                                     II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                     Örnek: Felsefi düşünce kendi içinde çelişmediği için tutarlıdır.






                                     Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                     zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda:

                                     Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlen-
                                     mesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.

                                     Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:
            GERİ BİLDİRİM
                                     Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kurama-
                                     yan öğrencilerin “Felsefi düşüncenin özellikleri ” konusunu tekrar çalışmaları öne-
                                     rilir.

                                     Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda:

                                     Öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
                                     giderilmesi gerekmektedir.




                                                                                                              31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36