Page 31 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 31
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS FELSEFE
SINIF 10
ÜNİTE Felsefeyi Tanıma
KONU Felsefi Düşünce
KAZANIM 10.1.2. Felsefi düşüncenin özelliklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması b) Felsefenin sorgulama, merak etme, şüphe duyma, hayret etme, yığılımlı ilerle-
me, eleştirel, refleksif, rasyonel, sistemli, tutarlı ve evrensel olma özellikleri vurgu-
lanır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin felsefi düşünce ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavram-
ÖĞRENCİDEN ları yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri felsefi düşünce ile birlikte kullana-
BEKLENEN rak anlamlı cümleler kurması beklenir.
I. Bölüm: Öğrencinin felsefi düşünce ile ilişkili yazdığı her bir kelime veya kavram
için 1 puan verilir.
Örnek: Tutarlılık
DEĞERLENDİRME
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: Felsefi düşünce kendi içinde çelişmediği için tutarlıdır.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda:
Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlen-
mesi ve öğretim sürecinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda:
GERİ BİLDİRİM
Değerlendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazamayan, anlamlı cümle kurama-
yan öğrencilerin “Felsefi düşüncenin özellikleri ” konusunu tekrar çalışmaları öne-
rilir.
Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda:
Öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
giderilmesi gerekmektedir.
31