Page 33 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 33
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS FELSEFE
SINIF 10
ÜNİTE Felsefeyi Tanıma
KONU Felsefi Düşünce
KAZANIM 10.1.2. Felsefi düşüncenin özelliklerini açıklar.
Kazanım Açıklaması c) N. Uygur’un “Bir Felsefe Sorusu Nedir?” adlı makalesinden alınan veya derlenen
bir metinden hareketle felsefi soruların özelliklerinin yorumlanması sağlanır.
KAZANIMIN Analiz*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Nermi Uygur’un “Bir Felsefe Sorusu Nedir? ” adlı makalesinden düzenlenen bir
ÖĞRENCİDEN metinden hareketle, felsefi soruların özellikleriyle ilgili verilen önermelerden öğren-
BEKLENEN cinin doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1: 5. çıkışa ulaşan bir öğrenci,
1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2.
önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. öner-
me için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 10. önermeye ulaşmıştır. 10. önerme
için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğren-
DEĞERLENDİRME
ci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
Örnek 2: 14. çıkışa ulaşan bir öğrenci,
1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3.
önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. önermeye ulaşmıştır. 7. öner-
me için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 14. önermeye ulaşmıştır. 14. önerme
için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 14. çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğren-
ci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Felsefi Düşüncenin Özellikleri ” konusunu tekrar
çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıf genelinde
GERİ BİLDİRİM
tespit edilen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
33