Page 33 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 33

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3


            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    10
            ÜNİTE                    Felsefeyi Tanıma

            KONU                     Felsefi Düşünce
            KAZANIM                  10.1.2. Felsefi düşüncenin özelliklerini açıklar.

            Kazanım Açıklaması       c) N. Uygur’un “Bir Felsefe Sorusu Nedir?” adlı makalesinden alınan veya derlenen
                                     bir metinden hareketle felsefi soruların özelliklerinin yorumlanması sağlanır.





            KAZANIMIN                Analiz*

            BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın  bilişsel  düzeyi  belirlenirken  kazanım  açıklaması  dikkate  alınmıştır.

            ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika


            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

                                     Nermi Uygur’un “Bir Felsefe Sorusu Nedir? ” adlı makalesinden düzenlenen bir
            ÖĞRENCİDEN               metinden hareketle, felsefi soruların özellikleriyle ilgili verilen önermelerden öğren-
            BEKLENEN                 cinin doğru seçimleri yapması beklenir.




                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
                                     puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                                     Örnek 1: 5. çıkışa ulaşan bir öğrenci,
                                     1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır.  2.
                                     önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. öner-
                                     me için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 10. önermeye ulaşmıştır. 10. önerme
                                     için  (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğren-
            DEĞERLENDİRME
                                     ci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
                                     Örnek 2: 14. çıkışa ulaşan bir öğrenci,
                                     1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3.
                                     önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7. önermeye ulaşmıştır. 7. öner-
                                     me için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 14. önermeye ulaşmıştır. 14. önerme
                                     için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 14. çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğren-
                                     ci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.




                                     Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Felsefi Düşüncenin Özellikleri ” konusunu tekrar
                                     çalışmaları önerilir.
                                     Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıf genelinde
            GERİ BİLDİRİM
                                     tespit edilen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
                                     bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.







                                                                                                              33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38