Page 50 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 50

FELSEFE             SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9


            DERS                     FELSEFE

            SINIF                    10
            ÜNİTE                    Felsefe ile Düşünme

            KONU                     Felsefi Bir Görüşü veya Argümanı Sorgulama
            KAZANIM                  10.2.4. Felsefi bir görüşü veya argümanı sorgular.

            Kazanım Açıklaması       a) Bir konuşma veya bir metin seçilerek konuşmacının yahut yazarın ileri sürdüğü
                                     görüş ve argümanların tespit edilmesi ve tartışılması sağlanır.



            KAZANIMIN                Değerlendirme
            BİLİŞSEL DÜZEYİ

            ÖNERİLEN SÜRE            30 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç



            ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin,  analizini  yapmasını  istediğimiz  metin  ile  ilgili  verilen  önermelerden
            BEKLENEN                 doğru seçimleri yapması beklenir.


                                     Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
                                     puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.


                                     Örnek 1:
                                     5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                     2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                     önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 10.
                                     önermeye ulaşmıştır. 10. önerme için (D) yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                     çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
            DEĞERLENDİRME
                                     Örnek 2:
                                     13. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                     3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
                                     önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1 puan
                                     almıştır. 14. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 13. çıkışa ulaşarak
                                     1 puan almıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan
                                     almıştır.



                                     Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin metni daha dikkatli okuması ve felsefi görüş ve
                                     argüman konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
            GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak benzer çalışma-
                                     lar yapılması önerilir.











        50
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55