Page 50 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 50
FELSEFE SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS FELSEFE
SINIF 10
ÜNİTE Felsefe ile Düşünme
KONU Felsefi Bir Görüşü veya Argümanı Sorgulama
KAZANIM 10.2.4. Felsefi bir görüşü veya argümanı sorgular.
Kazanım Açıklaması a) Bir konuşma veya bir metin seçilerek konuşmacının yahut yazarın ileri sürdüğü
görüş ve argümanların tespit edilmesi ve tartışılması sağlanır.
KAZANIMIN Değerlendirme
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 30 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, analizini yapmasını istediğimiz metin ile ilgili verilen önermelerden
BEKLENEN doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 4 tam
puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
5. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 10.
önermeye ulaşmıştır. 10. önerme için (D) yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 4 doğru seçim yapmış ve 4 puan almıştır.
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
13. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1 puan
almıştır. 14. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 13. çıkışa ulaşarak
1 puan almıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 2 puan
almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin metni daha dikkatli okuması ve felsefi görüş ve
argüman konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak benzer çalışma-
lar yapılması önerilir.
50