Page 67 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 67

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15




            DERS                     FELSEFE
            SINIF                    10

            ÜNİTE                    Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri

            KONU                     Ahlak Felsefesi

            KAZANIM                  10.3.4 Ahlak felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
            Kazanım Açıklaması
                                     a) “İyi ve kötünün ölçütü nedir?", "Özgürlük ve sorumluluk arasında nasıl bir ilişki
                                     vardır?", "Evrensel bir ahlak yasası var mıdır?” problemlerinden hareketle ahlak
                                     felsefesinin konusu kısaca açıklanır.
            KAZANIMIN
            BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

            ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

            ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                     Öğrencilerin “Ahlak felsefesinin konusu ve problemleri ” ile ilgili kavramları içeren
            ÖĞRENCİDEN
            BEKLENEN                 yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak bu konu ile ilgili soruları
                                     cevaplaması beklenir.
                                     Doğru Cevaplar:
                                     I.1, 5, 8 ve 12
                                     II. 2, 4, 6, 9 ve 10
                                     III. 3, 7 ve 11
                                     IV. 5 ve 8
                                     V. 1 ve 12
                                     VI. 6 ve 11

                                     Örnek 1:
                                     Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1, 5, 8 ve 12” cevabını vermiş olsun.
                                     Bu durumda;
                                     C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
            DEĞERLENDİRME            seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
                                     C1 = 4, C2 = 4 C3 = 0 ve C4 = 8’dir.
                                     Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/8 = 1 olacaktır.
                                     Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1 ek-
                                     lenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘10’ öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                     (1+1) · 5 = 10 puan
                                     Örnek 2:
                                     Öğrenci I. soru için “2, 5, 8 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                     Bu durumda;
                                     C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 8’dir.
                                     (C1:C2) – (C3:C4) = 2/4 – 2/8 = 0,25 olacaktır.
                                     Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘6,25’ öğrencinin
                                     aldığı puanı göstermektedir.

                                     Kutucuklardaki kavramları yanlış seçen öğrencilerin “Ahlak Felsefesi ” konusunu
                                     tekrar çalışmaları önerilir.
            GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Ahlak Felsefesi ” konu-
                                     sunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
                                     mesi önerilir.

                                                                                                              67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72