Page 67 - Felsefe Sınıf İçi Değerlendirme
P. 67
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS FELSEFE
SINIF 10
ÜNİTE Felsefenin Temel Konuları ve Problemleri
KONU Ahlak Felsefesi
KAZANIM 10.3.4 Ahlak felsefesinin konusunu ve problemlerini açıklar.
Kazanım Açıklaması
a) “İyi ve kötünün ölçütü nedir?", "Özgürlük ve sorumluluk arasında nasıl bir ilişki
vardır?", "Evrensel bir ahlak yasası var mıdır?” problemlerinden hareketle ahlak
felsefesinin konusu kısaca açıklanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Ahlak felsefesinin konusu ve problemleri ” ile ilgili kavramları içeren
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak bu konu ile ilgili soruları
cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I.1, 5, 8 ve 12
II. 2, 4, 6, 9 ve 10
III. 3, 7 ve 11
IV. 5 ve 8
V. 1 ve 12
VI. 6 ve 11
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1, 5, 8 ve 12” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
DEĞERLENDİRME seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 4, C2 = 4 C3 = 0 ve C4 = 8’dir.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 4/4 – 0/8 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1 ek-
lenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘10’ öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “2, 5, 8 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 2 ve C4 = 8’dir.
(C1:C2) – (C3:C4) = 2/4 – 2/8 = 0,25 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan ‘6,25’ öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucuklardaki kavramları yanlış seçen öğrencilerin “Ahlak Felsefesi ” konusunu
tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Ahlak Felsefesi ” konu-
sunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
mesi önerilir.
67