Page 110 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 110

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     11


          ÜNİTE                     Elektrik ve Manyetizma

          KONU                      Düzgün Elektrik Alan ve Sığa


          KAZANIM                   11.2.3.5. Sığanın bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.

          KAZANIMIN                 Analiz
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika



          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç




          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  Öğrencinin sığa ile ilgili verilen önermelerden doğru olanı seçmesi beklenir.





                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                    puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                                    Örnek 1:
                                    2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                    önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
                                    meye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2. çıkışa ulaş-
                                    mıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
          DEĞERLENDİRME
                                    Örnek 2:
                                    6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 2.
                                    önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. öner-
                                    meye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. çıkışa ulaş-
                                    mıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.







                                    Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Sığanın Bağlı Olduğu Değişkenler”  konusunu tekrar
                                    çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın  çoğunluğunun  ulaştığı  çıkışlar  göz  önünde  bulundurularak  sınıfın  genelinde
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak
                                    bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.







        110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115