Page 112 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 112

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     11

          ÜNİTE                     Elektrik ve Manyetizma
          KONU                      Sığa

          KAZANIM                   11.2.3.5.Sığanın bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Analiz
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin sığanın bağlı olduğu değişkenler ile ilgili bilgiler içeren yapılandırılmış
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Sığanın Bağlı Olduğu Değişkenler” ile
                                    ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I. 2, 4 ve 8       II. 1, 2, 5 ve 9       III. 2, 3, 6 ve 7        IV. 1, 2, 3 ve 9
                                    V. 2 ve 3         VI. 3, 4 ve 8


                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “2, 4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 3 / 3 - 0 / 6 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1 ekle-
                                    nip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
                                    (1 + 1) . 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
          DEĞERLENDİRME             Öğrenci I. soru için “4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                     C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.

                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci I. soru için “2, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 1 / 6 = 1 / 2 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.

                                    Bütün sorulara doğru cevap verdiğinde öğrencinin alabileceği en yüksek puan 60’tır.
                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Sığanın Bağlı Olduğu Değişkenler” konusu-
                                    nu tekrar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Sığanın Bağlı Ol-
                                    duğu Değişkenler”  konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram ya-
                                    nılgılarını gidermesi önerilir.



        112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117