Page 112 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 112
FİZİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS FİZİK
SINIF 11
ÜNİTE Elektrik ve Manyetizma
KONU Sığa
KAZANIM 11.2.3.5.Sığanın bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin sığanın bağlı olduğu değişkenler ile ilgili bilgiler içeren yapılandırılmış
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Sığanın Bağlı Olduğu Değişkenler” ile
ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2, 4 ve 8 II. 1, 2, 5 ve 9 III. 2, 3, 6 ve 7 IV. 1, 2, 3 ve 9
V. 2 ve 3 VI. 3, 4 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “2, 4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 3 / 3 - 0 / 6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1 ekle-
nip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göstermektedir.
(1 + 1) . 5 = 10 puan
Örnek 2:
DEĞERLENDİRME Öğrenci I. soru için “4 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “2, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 1 / 6 = 1 / 2 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Bütün sorulara doğru cevap verdiğinde öğrencinin alabileceği en yüksek puan 60’tır.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Sığanın Bağlı Olduğu Değişkenler” konusu-
nu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Sığanın Bağlı Ol-
duğu Değişkenler” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram ya-
nılgılarını gidermesi önerilir.
112