Page 121 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 121

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    12
             ÜNİTE                    Çembersel Hareket

             KONU                     Düzgün Çembersel Hareket
             KAZANIM                  12.1.1.1. Düzgün çembersel hareketi açıklar.
             Kazanım Açıklaması       a) Periyot, frekans, çizgisel hız ve açısal hız, merkezcil ivme kavramları verilir.
                                      b) Öğrencilerin düzgün çembersel harekette çizgisel hız vektörünü çember üze-
                                      rinde iki farklı noktada çizerek merkezcil ivmenin şiddetini bulmaları ve yönünü
                                      göstermeleri sağlanır. Çizgisel ivme kavramına girilmez.



             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi


                                      Öğrencinin  çembersel  hareket  kavramı  ile  ilgili  zihninde  çağrışım  yapan  kelime
             ÖĞRENCİDEN               veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları çembersel hareket ile
             BEKLENEN                 birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması ve çembersel hareket ile ilgili bildiklerini
                                      çizerek göstermesi beklenir.

                                      I. Bölüm: Çembersel hareket ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan
                                      verilir.
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
                                           Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği

                                         Puanlar                           Çizimler
                                       0           Çizim yapılmamış veya yapılan çizim çembersel hareket ile
                                                   bağlantılı değil.
             DEĞERLENDİRME
                                       1           Çembersel hareket kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizim-
                                                   ler yapılmış.
                                       2           Çembersel hareket kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve
                                                   alternatif kavramları içeren çizimler yapılmış.
                                       3           Kapsamlı temsil çizimleri (çembersel hareket kavramının üç
                                                   veya daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı
                                                   çizimler) yapılmış.



                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
             GERİ BİLDİRİM
                                      dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli
                                      kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin çembersel hareket konusunu tekrar ça-
                                      lışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda
                                      öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
                                      giderilmesi gerekmektedir.


                                                                                                             121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126