Page 121 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 121
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS FİZİK
SINIF 12
ÜNİTE Çembersel Hareket
KONU Düzgün Çembersel Hareket
KAZANIM 12.1.1.1. Düzgün çembersel hareketi açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Periyot, frekans, çizgisel hız ve açısal hız, merkezcil ivme kavramları verilir.
b) Öğrencilerin düzgün çembersel harekette çizgisel hız vektörünü çember üze-
rinde iki farklı noktada çizerek merkezcil ivmenin şiddetini bulmaları ve yönünü
göstermeleri sağlanır. Çizgisel ivme kavramına girilmez.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin çembersel hareket kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime
ÖĞRENCİDEN veya kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları çembersel hareket ile
BEKLENEN birlikte kullanarak anlamlı cümleler kurması ve çembersel hareket ile ilgili bildiklerini
çizerek göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Çembersel hareket ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan
verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizim çembersel hareket ile
bağlantılı değil.
DEĞERLENDİRME
1 Çembersel hareket kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizim-
ler yapılmış.
2 Çembersel hareket kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve
alternatif kavramları içeren çizimler yapılmış.
3 Kapsamlı temsil çizimleri (çembersel hareket kavramının üç
veya daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı
çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
GERİ BİLDİRİM
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli
kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin çembersel hareket konusunu tekrar ça-
lışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda
öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının
giderilmesi gerekmektedir.
121