Page 136 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 136
FİZİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS FİZİK
SINIF 12
ÜNİTE Basit Harmonik Hareket
KONU Basit Harmonik Hareket
KAZANIM 12.2.1.5. Yay sarkacı ve basit sarkacın periyodu ile ilgili hesaplamalar yapar.
Kazanım Açıklaması a) Paralel ve seri bağlı yaylarda eş değer yay sabiti hesaplamalarının yapılması
sağlanır.
b) Esnek yayların hareketi tek boyut ile sınırlandırılır.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin yay sarkacı ve basit sarkaçta periyot hesaplamaları ile ilgili verilen eşitlik-
BEKLENEN lerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. eşitlik için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
eşitliğe ulaşmıştır. 2. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. eşitliğe
ulaşmıştır. 5. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. çıkışa ulaşmıştır.
DEĞERLENDİRME Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. eşitlik için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
eşitliğe ulaşmıştır. 3. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. eşitliğe
ulaşmıştır. 7. eşitlik için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. çıkışa ulaşmıştır.
Bu durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Yay Sarkacı ve Basit Sarkacın Periyodu ile İlgili
Hesaplamalar” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
136