Page 136 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 136

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     12

          ÜNİTE                     Basit Harmonik Hareket
          KONU                      Basit Harmonik Hareket

          KAZANIM                   12.2.1.5. Yay sarkacı ve basit sarkacın periyodu ile ilgili hesaplamalar yapar.
          Kazanım Açıklaması        a) Paralel ve seri bağlı yaylarda eş değer yay sabiti hesaplamalarının yapılması
                                    sağlanır.
                                     b) Esnek yayların hareketi tek boyut ile sınırlandırılır.


          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika


          ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç



          ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin yay sarkacı ve basit sarkaçta periyot hesaplamaları ile ilgili verilen eşitlik-
          BEKLENEN                  lerden doğru seçimleri yapması beklenir.






                                    Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                    puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
                                    Örnek 1:
                                    4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. eşitlik için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
                                    eşitliğe ulaşmıştır. 2. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5. eşitliğe
                                    ulaşmıştır. 5. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. çıkışa ulaşmıştır.
          DEĞERLENDİRME             Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                    Örnek 2:
                                    7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. eşitlik için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
                                    eşitliğe ulaşmıştır. 3. eşitlik için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. eşitliğe
                                    ulaşmıştır. 7. eşitlik için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7. çıkışa ulaşmıştır.
                                    Bu durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.






                                    Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Yay Sarkacı ve Basit Sarkacın Periyodu ile İlgili
                                    Hesaplamalar”  konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                    Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
          GERİ BİLDİRİM
                                    meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                    rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.










        136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141