Page 138 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 138

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     12
          ÜNİTE                     Atom Fiziğine Giriş ve Radyoaktivite

          KONU                      Atom Altı Parçacıklar ve Temel Özellikleri

          KAZANIM                   12.4.2.2. Atom altı parçacıkların özelliklerini temel düzeyde açıklar.
          Kazanım Açıklaması        a) Öğrencilerin atom altı parçacıkları standart model çerçevesinde tanımaları sağ-
                                    lanır.
                                    b) Dört temel kuvvetin açıklanması sağlanır.


          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid

          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin atom altı parçacıklar ile ilgili kavramlar içeren yapılandırılmış griddeki
          BEKLENEN                  kutucuk numaralarını kullanarak “Atom Altı Parçacıklar ve Temel Özellikleri”  ile ilgili
                                    soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                      I. 2, 5 ve 11
                                     II. 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 11 ve 12
                                    III. 6 , 7 ve 10
                                    IV. 1, 3 ve 9
                                     V. 4, 8, 11 ve 12
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci I. soru için “2, 5 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
                                    Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 3 / 3 - 0 / 6 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
          DEĞERLENDİRME             mektedir.
                                    (1 + 1) · 5 = 10 puan
                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci I. soru için “5 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci 1. soru için “2, 4, 5, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda C1 = 2, C2 = 3, C3 = 3 ve C4 = 9’dur.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 3 / 9 = 1 / 3 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,6 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.

                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Atom Altı Parçacıklar ve Temel Özellikleri”
                                    konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                    Sınıfın  çoğunluğunda  kutucuklar  yanlış  seçilmiş  ise  öğretmenin  “Atom  Altı  Par-
          GERİ BİLDİRİM
                                    çacıklar ve Temel Özellikleri” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve
                                    kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.




        138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143