Page 142 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 142

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     12

          ÜNİTE                     Atom Fiziğine Giriş ve Radyoaktivite
          KONU                      Atom Altı Parçacıklar ve Temel Özellikleri

          KAZANIM                   12.4.2.2. Atom altı parçacıkların özelliklerini temel düzeyde açıklar.
          Kazanım Açıklaması        a) Öğrencilerin atom altı parçacıkları standart model çerçevesinde tanımaları sağ-
                                    lanır.
                                    b) Dört temel kuvvetin açıklanması sağlanır.


          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Kelime İlişkilendirme Testi

                                    Öğrencinin atom kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri atom ile birlikte kullanarak anlamlı cüm-
                                    leler kurması ve atom ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.


                                    I. Bölüm: Atom ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                    II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                    III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
                                         Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği

                                      Puanlar                            Çizimler
                                    0           Çizim yapılmamış veya yapılan çizim atom ile bağlantılı değil.


          DEĞERLENDİRME             1           Atom kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.

                                    2           Atom kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif kavram-
                                                ları içeren çizimler yapılmış.
                                    3           Kapsamlı temsil çizimleri (Atom kavramının üç veya daha fazla
                                                boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı çizimler) yapılmış.




                                    Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                    zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                    bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                    cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
                                    Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
          GERİ BİLDİRİM             lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve
                                    yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin atom altı parçacıkların özellikleri-
                                    ni tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi
                                    durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram
                                    yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.








        142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145