Page 142 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 142
FİZİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS FİZİK
SINIF 12
ÜNİTE Atom Fiziğine Giriş ve Radyoaktivite
KONU Atom Altı Parçacıklar ve Temel Özellikleri
KAZANIM 12.4.2.2. Atom altı parçacıkların özelliklerini temel düzeyde açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Öğrencilerin atom altı parçacıkları standart model çerçevesinde tanımaları sağ-
lanır.
b) Dört temel kuvvetin açıklanması sağlanır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin atom kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN yazması, yazdığı bu kavram veya kelimeleri atom ile birlikte kullanarak anlamlı cüm-
leler kurması ve atom ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Atom ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizim atom ile bağlantılı değil.
DEĞERLENDİRME 1 Atom kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.
2 Atom kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif kavram-
ları içeren çizimler yapılmış.
3 Kapsamlı temsil çizimleri (Atom kavramının üç veya daha fazla
boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
GERİ BİLDİRİM lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve
yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin atom altı parçacıkların özellikleri-
ni tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi
durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram
yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
142