Page 40 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 40

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 7



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     9

          ÜNİTE                     Enerji

          KONU                      Enerji Kaynakları
          KAZANIM                   9.4.5.1. Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarını avantaj ve dezavantajları
                                    açısından değerlendirir.
          Kazanım Açıklaması        a) Enerji kaynaklarının maliyeti, erişilebilirliği, üretim kolaylığı, toplum, teknoloji ve
                                    çevresel etkileri göz önünde bulundurulur.


          KAZANIMIN
          BİLİŞSEL DÜZEYİ           Değerlendirme

          ÖNERİLEN SÜRE             2 Hafta

          ÖLÇME ARACI               Performans Görevi



                                    Öğrenciden;
                                    • Çalışma planını hazırlaması,

                                    • Verilen bölgelerde en çok kullanılan enerji kaynaklarını tespit etmesi,
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  • Belirlenen enerji kaynaklarının ülke ekonomisine katkısını araştırması,
                                    • Belirlenen enerji kaynaklarının avantaj ve dezavantajlarını araştırması beklenir.
                                    NOT: Bu performans görevi öğrencilere konu işlenmeden 2 hafta önce verilir.








          DEĞERLENDİRME             Dereceli puanlama anahtarı





                                    Öğrencilerin yaptıkları araştırmaları raporlaştırarak poster veya dijital sunu hazırla-
                                    maları ve hazırladıkları sunuyu sınıf ortamında arkadaşlarına anlatmaları, sunum

                                    sonrasında kendilerine sorulan soruları cevaplayarak araştırdıkları konuyu bilişsel

          GERİ BİLDİRİM             olarak kavramaları sağlanır.
                                    Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme eksikliklerini gider-
                                    meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.












        40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45