Page 35 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 35

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                     FİZİK
             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Hareket ve Kuvvet

             KONU                     Sürtünme Kuvveti

             KAZANIM                  9.3.4.1. Sürtünme kuvvetinin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
             Kazanım Açıklaması       a) Öğrencilerin deney yaparak veya simülasyonlardan elde ettiği verilerden çıkarım
                                      yapmaları ve değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemeleri sağlanır. Yatay düzlemle
                                      sınırlı kalınır.
                                      b) Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerinin karşılaştırılması sağlanır.

             KAZANIMIN                Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kavram Haritası

             ÖĞRENCİDEN               Sürtünme kuvveti ile ilgili verilen kavramları doğru yerleştirerek bağlantı ifadeleri
             BEKLENEN                 ile birlikte anlamlı bir cümle oluşturup kavram haritasını tamamlamaları beklenir.
                                      Doğru yerleştirilen her kavram 1 puan olarak değerlendirilecektir.
                                      Kavram haritasında,
                                      9 kavram olduğundan: 9 · 1 puan = 9 puan
                                      Öğrencinin alabileceği en yüksek puan 9’dur.









             DEĞERLENDİRME


















                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Sürtünme Kuvveti”  konusunu tekrar ça-
                                      lışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın  çoğunluğunda  kavramlar  yanlış  yerleştirilmiş  ise  öğretmenin  “Sürtünme
                                      Kuvveti”  konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanıl-
                                      gılarını gidermesi önerilir.






                                                                                                              35
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40