Page 31 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 31
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS FİZİK
SINIF 9
ÜNİTE Madde ve Özellikleri
KONU Madde ve Özkütle
KAZANIM 9.2.1.1. Özkütleyi, kütle ve hacimle ilişkilendirerek açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Kütle ve hacim kavramlarına değinilir. Kütle (mg, g, kg ve ton) ve hacim (mL, L, cm ,
3
3
3
dm , m ) için anlamlı birim dönüşümleri yapılır. Dönüşümler yapılırken bilişim teknoloji-
lerinden faydalanılabileceği belirtilir.
b) Düzgün geometrik şekilli cisimlerden küp, dikdörtgenler prizması, silindir, küre ve
şekli düzgün olmayan cisimler için hacim hesaplamaları yapılır. Kum-su problemlerine
girilmez.
c) Sabit sıcaklık ve basınçta ölçüm yapılarak kütle-hacim grafiğinin çizilmesi; kütle, ha-
cim ve özkütle kavramları arasındaki matematiksel modelin çıkarılması sağlanır. Mate-
matiksel hesaplamalar yapılır.
ç) Kütle-özkütle, hacim-özkütle grafiklerinin çizilmesi ve yorumlanması sağlanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin özkütle ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
ÖĞRENCİDEN yazdığı bu kavram veya kelimeleri özkütle ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kur-
BEKLENEN
ması ve özkütle ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Özkütle kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
DEĞERLENDİRME 0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizim özkütle ile bağlantılı değil.
1 Özkütle kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.
Özkütle kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif kav-
2
ramları içeren çizimler yapılmış.
Kapsamlı temsil çizimleri (Özkütle üç veya daha fazla boyutu ile
3
ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk
düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci
ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlendir-
GERİ BİLDİRİM
me sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli kap-
samda çizim yapmayan öğrencilerin özkütle, kütle, hacim kavramlarını tekrar çalışma-
ları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi
gerekmektedir.
31