Page 31 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 31

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Madde ve Özellikleri

             KONU                     Madde ve Özkütle
             KAZANIM                  9.2.1.1. Özkütleyi, kütle ve hacimle ilişkilendirerek açıklar.
             Kazanım Açıklaması       a) Kütle ve hacim kavramlarına değinilir. Kütle (mg, g, kg ve ton) ve hacim (mL, L, cm ,
                                                                                                              3
                                         3
                                            3
                                      dm , m ) için anlamlı birim dönüşümleri yapılır. Dönüşümler yapılırken bilişim teknoloji-
                                      lerinden faydalanılabileceği belirtilir.
                                      b) Düzgün geometrik şekilli cisimlerden küp, dikdörtgenler prizması, silindir, küre ve
                                      şekli düzgün olmayan cisimler için hacim hesaplamaları yapılır. Kum-su problemlerine
                                      girilmez.
                                      c) Sabit sıcaklık ve basınçta ölçüm yapılarak kütle-hacim grafiğinin çizilmesi; kütle, ha-
                                      cim ve özkütle kavramları arasındaki matematiksel modelin çıkarılması sağlanır. Mate-
                                      matiksel hesaplamalar yapılır.
                                      ç) Kütle-özkütle, hacim-özkütle grafiklerinin çizilmesi ve yorumlanması sağlanır.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                      Öğrencinin özkütle ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kavramları yazması,
             ÖĞRENCİDEN               yazdığı bu kavram veya kelimeleri özkütle ile birlikte kullanarak anlamlı cümleler kur-
             BEKLENEN
                                      ması ve özkütle ile ilgili bildiklerini çizerek göstermesi beklenir.
                                      I. Bölüm: Özkütle kavramı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.

                                             Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği

                                         Puanlar                            Çizimler

             DEĞERLENDİRME                  0     Çizim yapılmamış veya yapılan çizim özkütle ile bağlantılı değil.

                                            1     Özkütle kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.

                                                  Özkütle kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif kav-
                                            2
                                                  ramları içeren çizimler yapılmış.
                                                  Kapsamlı temsil çizimleri (Özkütle üç veya daha fazla boyutu ile
                                            3
                                                  ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı çizimler) yapılmış.

                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                      rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk
                                      düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci
                                      ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlendir-
             GERİ BİLDİRİM
                                      me sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli kap-
                                      samda çizim yapmayan öğrencilerin özkütle, kütle, hacim kavramlarını tekrar çalışma-
                                      ları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
                                      tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi
                                      gerekmektedir.

                                                                                                              31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36