Page 27 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 27
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1
DERS FİZİK
SINIF 9
ÜNİTE Fizik Bilimine Giriş
KONU Fiziğin Uygulama Alanları
KAZANIM 9.1.2.1. Fiziğin uygulama alanlarını, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
Kazanım Açıklaması a) Fiziğin mekanik, termodinamik, elektromanyetizma, optik, katıhal fiziği, atom fi-
ziği, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği alt dalları, uygulama alanlarından
örneklerle açıklanır. Alt dallar ile ilgili mesleklere örnekler verilir.
KAZANIMIN Anlama*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin fiziğin alt dalları ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
ÖĞRENCİDEN ramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları fiziğin alt dalları ile birlikte
BEKLENEN kullanarak anlamlı cümleler kurması ve fiziğin alt dalları ile ilgili bildiklerini çizerek
göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Fiziğin alt dalları ile ilişkili her bir kelime veya kavram için
1 puan verilir. Örnek: Termodinamik
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
Örnek: Termodinamik fiziğin alt dallarından biridir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Puanlar Çizimler
Çizim yapılmamış veya yapılan çizim fiziğin alt dalları ile
0
DEĞERLENDİRME bağlantılı değil.
Fiziğin alt dallarının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler
1
yapılmış.
Fiziğin alt dallarının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif
2
kavramları içeren çizimler yapılmış.
Kapsamlı temsil çizimleri (fiziğin alt dallarının üç veya
3 daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı
çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
GERİ BİLDİRİM
lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve
yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin fiziğin alt dallarını tekrar çalışmaları
önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilme-
si gerekmektedir.
27