Page 27 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 27

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 1



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Fizik Bilimine Giriş

             KONU                     Fiziğin Uygulama Alanları
             KAZANIM                  9.1.2.1. Fiziğin uygulama alanlarını, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
             Kazanım Açıklaması       a) Fiziğin mekanik, termodinamik, elektromanyetizma, optik, katıhal fiziği, atom fi-
                                      ziği, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği alt dalları, uygulama alanlarından
                                      örneklerle açıklanır. Alt dallar ile ilgili mesleklere örnekler verilir.
             KAZANIMIN                Anlama*
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi
                                      Öğrencinin fiziğin alt dalları ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya kav-
             ÖĞRENCİDEN               ramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları fiziğin alt dalları ile birlikte
             BEKLENEN                 kullanarak anlamlı cümleler kurması ve fiziğin alt dalları ile ilgili bildiklerini çizerek
                                      göstermesi beklenir.
                                      I. Bölüm: Fiziğin alt dalları ile ilişkili her bir kelime veya kavram için
                                      1 puan verilir. Örnek: Termodinamik
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      Örnek: Termodinamik fiziğin alt dallarından biridir.
                                      III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.


                                            Puanlar                         Çizimler

                                                      Çizim yapılmamış veya yapılan çizim fiziğin alt dalları ile
                                               0
             DEĞERLENDİRME                            bağlantılı değil.
                                                      Fiziğin alt dallarının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler
                                               1
                                                      yapılmış.
                                                      Fiziğin alt dallarının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif
                                               2
                                                      kavramları içeren çizimler yapılmış.
                                                      Kapsamlı temsil çizimleri (fiziğin alt dallarının üç veya
                                               3      daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı
                                                      çizimler) yapılmış.


                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
                                      zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
                                      bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
                                      cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
             GERİ BİLDİRİM
                                      lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve
                                      yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin fiziğin alt dallarını tekrar çalışmaları
                                      önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
                                      tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilme-
                                      si gerekmektedir.




                                                                                                              27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32