Page 23 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI öğretmene bilgi vermektedir.
Kazanımın bilişsel düzeyi SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
Bloom Taksonomisi esas
alınarak belirlenmiştir.
Bazı örneklerde bilişsel DERS FİZİK
düzey belirlemede kaza-
nımın açıklaması esas SINIF 9
alınmıştır. ÜNİTE Isı ve Sıcaklık
KONU Isı ve Sıcaklık
KAZANIM 9.5.1.1. Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını açıklar.
Kazanım Açıklaması b) Isı ve sıcaklık kavramlarının birimleri ve ölçüm aletlerinin adları verilir.
Önerilen süre tahmini
olarak verilmiştir. Öğren- KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
cilerin düzeyine ve sınıf
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ortamına göre bu süre
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
tılabilir veya arttırılabilir. Öğrencilerin ısı, sıcaklık ve iç enerji ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN kutucuk numaralarını kullanarak “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji” ile ilgili soruları cevapla-
ması beklenir.
Doğru Cevaplar:
Kazanımı ölçmek için I. 2 ve 9 II. 6 III. 1 ve 8 IV. 3 V. 7 VI. 4 VII. 5
kullanılan ölçme aracını
Örnek 1:
göstermektedir. Öğrenci I. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 0 / 7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
Bu bölümde, kullanılan göstermektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
ölçme aracında değerlen-
DEĞERLENDİRME Örnek 2:
dirmenin nasıl yapılması
Öğrenci 1. soru için “2” cevabını vermiş olsun.
gerektiği gösterilmektedir. Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 1 / 2 - 0 / 7 = 1 / 2 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci 1. soru için “2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 7’dir.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 1 / 7 = 6 / 7 olacaktır.
Bu bölümde, öğrencilere Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,2 öğrencinin
verilebilecek geri bildirim aldığı puanı göstermektedir.
örnekleri gösterilmektedir. Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji” konusunu tekrar
Öğrencilerin performans- çalışmaları önerilir.
larına bağlı olarak öğrenci GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Isı, Sıcaklık ve
bazlı farklı geri bildirimler İç Enerji” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını
verilebilir. gidermesi önerilir.
23