Page 23 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 23

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI




                 Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                 men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                 öğretmene rehberlik etmektedir. İkinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                 sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                 lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.

                                                                                          Bu görselin bulunduğu
                                                                                          sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                  I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI             öğretmene bilgi vermektedir.



                 Kazanımın bilişsel düzeyi   SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
                 Bloom Taksonomisi esas
                 alınarak belirlenmiştir.
                 Bazı örneklerde bilişsel   DERS           FİZİK
                 düzey belirlemede kaza-
                 nımın açıklaması esas   SINIF             9
                 alınmıştır.             ÜNİTE             Isı ve Sıcaklık
                                         KONU              Isı ve Sıcaklık
                                         KAZANIM           9.5.1.1. Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını açıklar.
                                         Kazanım Açıklaması  b) Isı ve sıcaklık kavramlarının birimleri ve ölçüm aletlerinin adları verilir.
                 Önerilen süre tahmini
                 olarak verilmiştir. Öğren-  KAZANIMIN     Anlama
                                         BİLİŞSEL DÜZEYİ
                 cilerin düzeyine ve sınıf
                                         ÖNERİLEN SÜRE     15 Dakika
                 ortamına göre bu süre
                 öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI    Yapılandırılmış Grid
                 tılabilir veya arttırılabilir.            Öğrencilerin ısı, sıcaklık ve iç enerji ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
                                         ÖĞRENCİDEN
                                         BEKLENEN          kutucuk numaralarını kullanarak “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji”  ile ilgili soruları cevapla-
                                                           ması beklenir.
                                                           Doğru Cevaplar:
                 Kazanımı ölçmek için                      I. 2 ve 9           II. 6           III. 1 ve 8          IV. 3           V. 7           VI. 4        VII. 5
                 kullanılan ölçme aracını
                                                           Örnek 1:
                 göstermektedir.                           Öğrenci I. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                                           Bu durumda;
                                                           C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                                           Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 0 / 7 = 1 olacaktır.
                                                           Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                                           değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
                 Bu bölümde, kullanılan                    göstermektedir.
                                                           (1 + 1) · 5 = 10 puan
                 ölçme aracında değerlen-
                                         DEĞERLENDİRME     Örnek 2:
                 dirmenin nasıl yapılması
                                                           Öğrenci 1. soru için “2” cevabını vermiş olsun.
                 gerektiği gösterilmektedir.               Bu durumda;
                                                           C1 = 1, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                                           (C1 : C2) - (C3 : C4) = 1 / 2 - 0 / 7 = 1 / 2 olacaktır.
                                                           Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
                                                           aldığı puanı göstermektedir.
                                                           Örnek 3:
                                                           Öğrenci 1. soru için “2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                                           Bu durumda C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 7’dir.
                                                           (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 1 / 7 = 6 / 7 olacaktır.
                 Bu bölümde, öğrencilere                   Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,2 öğrencinin
                 verilebilecek geri bildirim               aldığı puanı göstermektedir.
                 örnekleri gösterilmektedir.               Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji” konusunu tekrar
                 Öğrencilerin performans-                  çalışmaları önerilir.
                 larına bağlı olarak öğrenci   GERİ BİLDİRİM  Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Isı, Sıcaklık ve
                 bazlı farklı geri bildirimler             İç Enerji” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını
                 verilebilir.                              gidermesi önerilir.

                                                                                                              23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28