Page 29 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 29
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS FİZİK
SINIF 9
ÜNİTE Fizik Bilimine Giriş
KONU Fiziğin Uygulama Alanları
KAZANIM 9.1.2.1. Fiziğin uygulama alanlarını, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
Kazanım Açıklaması a) Fiziğin mekanik, termodinamik, elektromanyetizma, optik, katıhal fiziği, atom fi-
ziği, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği alt dalları, uygulama alanlarından
örneklerle açıklanır. Alt dallar ile ilgili mesleklere örnekler verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin fiziğin alt dalları ile ilgili kavramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutu-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN cuk numaralarını kullanarak “Fiziğin Alt Dalları” ile ilgili soruları cevaplaması bek-
lenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 10 ve 11 II. 4 ve 9 III. 3, 5, 7 ve 12 IV. 2 V. 6, 8 ve 9
Örnek 1: Öğrenci I. soru için “1, 10 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı, C3 = Yanlış
seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 3 / 3 – 0 / 9 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
DEĞERLENDİRME
Örnek 2: Öğrenci I. soru için “1 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 0 / 9 = 2 / 3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3: Öğrenci I. soru için “1, 3, 5 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 9’dur.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 2 / 9 = 4 / 9 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,2 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Fiziğin Alt Dalları” konusunu tekrar çalışma-
ları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Fiziğin Alt Dalları”
konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
önerilir.
29