Page 29 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 29

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Fizik Bilimine Giriş

             KONU                     Fiziğin Uygulama Alanları
             KAZANIM                  9.1.2.1. Fiziğin uygulama alanlarını, alt dalları ve diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
             Kazanım Açıklaması       a) Fiziğin mekanik, termodinamik, elektromanyetizma, optik, katıhal fiziği, atom fi-
                                      ziği, nükleer fizik, yüksek enerji ve plazma fiziği alt dalları, uygulama alanlarından
                                      örneklerle açıklanır. Alt dallar ile ilgili mesleklere örnekler verilir.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                      Öğrencilerin fiziğin alt dalları ile ilgili kavramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutu-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 cuk numaralarını kullanarak “Fiziğin Alt Dalları” ile ilgili soruları cevaplaması bek-
                                      lenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I. 1, 10 ve 11             II. 4 ve 9             III. 3, 5, 7 ve 12             IV. 2             V. 6, 8 ve 9


                                      Örnek 1: Öğrenci I. soru için “1, 10 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2 = Toplam doğru kutucuk sayısı, C3 = Yanlış
                                      seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                      C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
                                      Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 3 / 3 – 0 / 9 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                      değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
                                      göstermektedir.
                                      (1 + 1) · 5 = 10 puan
             DEĞERLENDİRME
                                      Örnek 2: Öğrenci I. soru için “1 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 9’dur.
                                      (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 0 / 9 = 2 / 3 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.

                                      Örnek 3: Öğrenci I. soru için “1, 3, 5 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                       C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 9’dur.
                                      (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 2 / 9 = 4 / 9 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,2 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Fiziğin Alt Dalları” konusunu tekrar çalışma-
                                      ları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Fiziğin Alt Dalları”
                                      konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
                                      önerilir.


                                                                                                              29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34