Page 33 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 33
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
DERS FİZİK
SINIF 9
ÜNİTE Hareket ve Kuvvet
KONU Sürtünme Kuvveti
KAZANIM 9.3.4.1. Sürtünme kuvvetinin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
Kazanım Açıklaması a) Öğrencilerin deney yaparak veya simülasyonlardan elde ettiği verilerden çıkarım
yapmaları ve değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemeleri sağlanır. Yatay düzlemle sınırlı
kalınır.
b) Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerinin karşılaştırılması sağlanır.
c) Serbest cisim diyagramları üzerinde sürtünme kuvvetinin gösterilmesi sağlanır.
ç) Sürtünme kuvvetinin matematiksel modeli verilir. Matematiksel hesaplamalara giril-
mez.
d) Sürtünme kuvvetinin günlük hayattaki avantaj ve dezavantajlarına örnekler verilmesi
sağlanır.
e) Kayarak ve dönerek ilerleyen cisimlerde sürtünme kuvvetinin yönü, örnekler üzerin-
den açıklanır.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin sürtünme kuvveti kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
ÖĞRENCİDEN kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları sürtünme kuvveti ile birlikte
BEKLENEN kullanarak anlamlı cümleler kurması ve sürtünme kuvveti ile ilgili bildiklerini çizerek
göstermesi beklenir.
I. Bölüm: Sürtünme Kuvveti ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya kavram için 1 puan
verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
DEĞERLENDİRME 0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizim sürtünme kuvveti ile bağlantılı değil.
1 Sürtünme kuvveti kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.
Sürtünme kuvveti kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif
2
kavramları içeren çizimler yapılmış.
Kapsamlı temsil çizimleri (sürtünme kuvveti kavramının üç veya daha
3
fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk
düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci
ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
GERİ BİLDİRİM
dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli
kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin sürtünme kuvveti konusunu tekrar çalışmala-
rı önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi
gerekmektedir.
33