Page 33 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 33

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Hareket ve Kuvvet

             KONU                     Sürtünme Kuvveti
             KAZANIM                  9.3.4.1. Sürtünme kuvvetinin bağlı olduğu değişkenleri analiz eder.
             Kazanım Açıklaması       a) Öğrencilerin deney yaparak veya simülasyonlardan elde ettiği verilerden çıkarım
                                      yapmaları ve değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemeleri sağlanır. Yatay düzlemle sınırlı
                                      kalınır.
                                      b) Statik ve kinetik sürtünme kuvvetlerinin karşılaştırılması sağlanır.
                                      c) Serbest cisim diyagramları üzerinde sürtünme kuvvetinin gösterilmesi sağlanır.
                                      ç) Sürtünme kuvvetinin matematiksel modeli verilir. Matematiksel hesaplamalara giril-
                                      mez.
                                      d) Sürtünme kuvvetinin günlük hayattaki avantaj ve dezavantajlarına örnekler verilmesi
                                      sağlanır.
                                      e) Kayarak ve dönerek ilerleyen cisimlerde sürtünme kuvvetinin yönü, örnekler üzerin-
                                      den açıklanır.
             KAZANIMIN                Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Kelime İlişkilendirme Testi

                                      Öğrencinin sürtünme kuvveti kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
             ÖĞRENCİDEN               kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları sürtünme kuvveti ile birlikte
             BEKLENEN                 kullanarak anlamlı  cümleler kurması ve sürtünme kuvveti ile ilgili bildiklerini çizerek
                                      göstermesi beklenir.
                                      I. Bölüm: Sürtünme Kuvveti ile ilişkili ürettiği her bir kelime veya kavram için 1 puan
                                      verilir.
                                      II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
                                      III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
                                              Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği

                                         Puanlar                            Çizimler

             DEĞERLENDİRME                  0      Çizim yapılmamış veya yapılan çizim sürtünme kuvveti ile bağlantılı değil.
                                            1      Sürtünme kuvveti kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili çizimler yapılmış.
                                                   Sürtünme kuvveti kavramının  iki veya üç boyutu ile ilgili ve alternatif
                                            2
                                                   kavramları içeren çizimler yapılmış.
                                                   Kapsamlı temsil çizimleri (sürtünme kuvveti kavramının  üç veya daha
                                            3
                                                   fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren kapsamlı çizimler) yapılmış.


                                      Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyle-
                                      rinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır bulunuşluk
                                      düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim sürecinin öğrenci
                                      ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
                                      Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değerlen-
             GERİ BİLDİRİM
                                      dirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve yeterli
                                      kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin sürtünme kuvveti konusunu tekrar çalışmala-
                                      rı önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin gözlemlenmesi durumunda öğretmen
                                      tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit edilen kavram yanılgılarının giderilmesi
                                      gerekmektedir.

                                                                                                              33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38