Page 51 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 51
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS FİZİK
SINIF 9
ÜNİTE Isı ve Sıcaklık
KONU Isı ve Sıcaklık
KAZANIM 9.5.1.1. Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını açıklar.
Kazanım Açıklaması b) Isı ve sıcaklık kavramlarının birimleri ve ölçüm aletlerinin adları verilir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin ısı, sıcaklık ve iç enerji ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN kutucuk numaralarını kullanarak “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji” ile ilgili soruları cevapla-
ması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 2 ve 9 II. 6 III. 1 ve 8 IV. 3 V. 7 VI. 4 VII. 5
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 0 / 7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
göstermektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
DEĞERLENDİRME Örnek 2:
Öğrenci 1. soru için “2” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 1 / 2 - 0 / 7 = 1 / 2 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci 1. soru için “2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 7’dir.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 1 / 7 = 6 / 7 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,2 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji” konusunu tekrar
çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Isı, Sıcaklık ve
İç Enerji” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını
gidermesi önerilir.
51