Page 51 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 51

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    9

             ÜNİTE                    Isı ve Sıcaklık

             KONU                     Isı ve Sıcaklık
             KAZANIM                  9.5.1.1. Isı, sıcaklık ve iç enerji kavramlarını açıklar.
             Kazanım Açıklaması       b) Isı ve sıcaklık kavramlarının birimleri ve ölçüm aletlerinin adları verilir.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                      Öğrencilerin ısı, sıcaklık ve iç enerji ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 kutucuk numaralarını kullanarak “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji”  ile ilgili soruları cevapla-
                                      ması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I. 2 ve 9           II. 6           III. 1 ve 8          IV. 3           V. 7           VI. 4        VII. 5

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “2 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 0 / 7 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında elde edilen sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu
                                      değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı
                                      göstermektedir.
                                      (1 + 1) · 5 = 10 puan
             DEĞERLENDİRME            Örnek 2:
                                      Öğrenci 1. soru için “2” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 1, C2 = 2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                      (C1 : C2) - (C3 : C4) = 1 / 2 - 0 / 7 = 1 / 2 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      Örnek 3:
                                      Öğrenci 1. soru için “2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 7’dir.
                                      (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 2 - 1 / 7 = 6 / 7 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,2 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Isı, Sıcaklık ve İç Enerji” konusunu tekrar
                                      çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Isı, Sıcaklık ve
                                      İç Enerji” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını
                                      gidermesi önerilir.


                                                                                                              51
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56