Page 56 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 56
FİZİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2
DERS FİZİK
SINIF 10
ÜNİTE Elektrik ve Manyetizma
KONU Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı ve Direnç
KAZANIM 10.1.1.1. Elektrik akımı, potansiyel farkı ve direnç kavramlarını açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Elektrik yükünün hareketi üzerinden elektrik akımı kavramının açıklanması sağ-
lanır.
b) Katı, sıvı, gaz ve plazmalarda elektrik iletimine değinilir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin; elektrik akımı, potansiyel farkı ve direnç ile ilgili kavramlar içeren yapı-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN landırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı
ve Direnç” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 5 II. 4, 7 ve 9 III. 3 IV. 1, 2 ve 6 V. 8
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “4, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1 : C2) � (C3 : C4) = 3 / 3 � 0 / 6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
DEĞERLENDİRME Öğrenci II. soru için “7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci II. soru için “2, 4, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 2 / 6 = 1 / 3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,6 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı ve Direnç”
konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Elektrik Akımı,
Potansiyel Farkı ve Direnç” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kav-
ram yanılgılarını gidermesi önerilir.
56