Page 56 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 56

FİZİK       SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2



          DERS                      FİZİK

          SINIF                     10

          ÜNİTE                     Elektrik ve Manyetizma

          KONU                      Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı ve Direnç
          KAZANIM                   10.1.1.1. Elektrik akımı, potansiyel farkı ve direnç kavramlarını açıklar.
          Kazanım Açıklaması        a) Elektrik yükünün hareketi üzerinden elektrik akımı kavramının açıklanması sağ-
                                    lanır.
                                    b) Katı, sıvı, gaz ve plazmalarda elektrik iletimine değinilir.
          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid

                                    Öğrencilerin; elektrik akımı, potansiyel farkı ve direnç ile ilgili kavramlar içeren yapı-
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  landırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı
                                    ve Direnç”  ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                      I. 5              II. 4, 7 ve 9               III. 3               IV. 1, 2 ve 6               V. 8
                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci II. soru için “4, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                    Formül: (C1 : C2) � (C3 : C4) = 3 / 3 � 0 / 6 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1 + 1) · 5 = 10 puan
                                    Örnek 2:
          DEĞERLENDİRME             Öğrenci II. soru için “7 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    Örnek 3:
                                    Öğrenci II. soru için “2, 4, 6 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                     C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
                                    (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 2 / 6 = 1 / 3 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,6 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı ve Direnç”
                                    konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın  çoğunluğunda  kutucuklar  yanlış  seçilmiş  ise  öğretmenin  “Elektrik  Akımı,
                                    Potansiyel Farkı ve Direnç”  konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kav-
                                    ram yanılgılarını gidermesi önerilir.





        56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61