Page 58 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 58
FİZİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS FİZİK
SINIF 10
ÜNİTE Elektrik ve Manyetizma
KONU Elektrik Akımı, Potansiyel Farkı ve Direnç
KAZANIM 10.1.1.1. Elektrik akımı, potansiyel farkı ve direnç kavramlarını açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Elektrik yükünün hareketi üzerinden elektrik akımı kavramının açıklanması sağ-
lanır.
b) Katı, sıvı, gaz ve plazmalarda elektrik iletimine değinilir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Kelime İlişkilendirme Testi
Öğrencinin; elektrik akımı kavramı ile ilgili zihninde çağrışım yapan kelime veya
ÖĞRENCİDEN kavramları yazması, yazdığı bu kelime veya kavramları elektrik akımı ile birlikte
BEKLENEN kullanarak anlamlı cümleler kurması ve elektrik akımı ile ilgili bildiklerini çizerek gös-
termesi beklenir.
DEĞERLENDİRME I. Bölüm: Elektrik akımı ile ilişkili her bir kelime veya kavram için 1 puan verilir.
II. Bölüm: Öğrencinin yazdığı her anlamlı cümle için 2 puan verilir.
III. Bölüm: Öğrencinin yaptığı çizim aşağıdaki tabloya göre puanlandırılır.
Kelime İlişkilendirme Testi Çizim Çalışması Değerlendirme Ölçeği
Puanlar Çizimler
0 Çizim yapılmamış veya yapılan çizim elektrik akımı ile
bağlantılı değil.
1 Elektrik akımı kavramının bir veya iki boyutu ile ilgili
çizimler yapılmış.
2 Elektrik akımı kavramının iki veya üç boyutu ile ilgili ve
alternatif kavramları içeren çizimler yapılmış.
3 Kapsamlı temsil çizimleri (elektrik akımı kavramının
üç veya daha fazla boyutu ile ilgili doğru bilgiler içeren
kapsamlı çizimler) yapılmış.
Bu ölçme aracının konu işlenmeden önce öğrencilerin hazır bulunuşluk dü-
zeylerinin belirlenmesi amacıyla kullanılması durumunda: Öğrencilerin hazır
bulunuşluk düzeylerine göre güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi ve öğretim süre-
cinin öğrenci ihtiyaçlarına göre planlanması önerilir.
Bu ölçme aracının konu işlendikten sonra kullanılması durumunda: Değer-
GERİ BİLDİRİM
lendirme sonunda yeterli sayıda kelime yazmayan, anlamlı cümle kurmayan ve
yeterli kapsamda çizim yapmayan öğrencilerin elektrik akımı, direnç ve potansiyel
farkı kavramlarını tekrar çalışmaları önerilir. Sınıf genelinde öğrenme eksikliğinin
gözlemlenmesi durumunda öğretmen tarafından konunun tekrar edilmesi ve tespit
edilen kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir.
58