Page 62 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 62
FİZİK SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 4
3. Soru:
Cevap öğrenciye göre değişiklik gösterebilir.
Muhtemel Cevap:
Olumlu Etkiler:
• Rüzgâr türbinleri ile elektrik üretilmesi.
• Su değirmenleri ile un elde edilmesi.
• Yelkenli gemilerin hareket etmesi.
• Yamaç paraşütünün ve uçurtmanın uçması.
• Uçakların havalanması.
Olumsuz Etkiler:
• Rüzgârlı havalarda kapı ve pencerelerin çarpması.
• Fırtınalı havalarda çatıların uçması.
• Yağmurlu ve rüzgârlı havalarda şemsiyenin ters dönmesi.
• Hareket hâlindeki bir aracın yanından başka bir araç geçtiğinde araçların birbirine
doğru itilmesi.
• Trenin sürati nedeniyle oluşan vakumun yakındaki insanları ve sabitlenmemiş
nesneleri trene doğru itmesi.
DEĞERLENDİRME
Yazılan olumlu ve olumsuz etkilerin her birine 1 puan verilir. Bu soruda öğrencinin
alabileceği en yüksek puan 10’dur.
4. Soru:
Cevap öğrenciye göre değişiklik gösterebilir.
Muhtemel Cevap:
• Rüzgârlı havalarda kapı ve pencerelerden 1 tanesi açık tutulmalıdır.
• Evlerin çatılarının sağlam yapılması.
• Rüzgârlı ve yağmurlu havalarda şemsiye yerine yağmurluk kullanılması.
• Araç kullanan insanların trafikte dikkatli davranması.
• Tren ve metro istasyonlarında emniyet bandının geçilmemesi.
Doğru yazılan her güvenlik tedbiri için 1 puan verilir.
Bu soruda öğrencinin alabileceği en yüksek puan 5’tir.
Bu etkinlikte öğrencinin toplam alacağı en yüksek puan 21’dir.
Sorularda akışkanlarda kesit alanı, akış sürati ve akışkan basıncı arasında ilişki
kuramayan, yanlış ilişki kuran ve günlük hayat örneklerine açıklama getiremeyen
veya yanlış açıklama getiren öğrencilerin “Akışkanlarda Akış Sürati ile Akışkan
Basıncı Arasındaki İlişki” konusuna tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda doğru açıklamalar yapılamamış veya yanlış açıklama yapıl-
mış ise öğretmenin “Akışkanlarda Akış Sürati ile Akışkan Basıncı Arasındaki İlişki”
konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gi-
dermesi önerilir.
62