Page 67 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 67

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    10

             ÜNİTE                    Basınç ve Kaldırma Kuvveti

             KONU                     Basınç
             KAZANIM                  10.2.1.2. Akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı arasında ilişki kurar.
             Kazanım Açıklaması       b) Bernoulli İlkesi’nin günlük hayattaki örnekler (çatıların uçması, şemsiyenin ters
                                      çevrilmesi, rüzgârlı havalarda kapıların sert kapanması gibi) üzerinden açıklanma-
                                      sı sağlanır.
                                      c) Bernoulli İlkesi’yle ilgili matematiksel hesaplamalara girilmez.
                                      ç) Günlük hayatta akışkan basıncının sağlayabileceği kolaylıklar (uçakların uçması
                                      gibi) ve olumsuz etkilerine karşı alınması gereken sağlık ve güvenlik tedbirleri (yük-
                                      sek süratle hareket eden araçlara yaklaşılmaması gibi) vurgulanır.





             KAZANIMIN                Anlama*
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.


             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika



             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin, akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı kavramları ile ilgili verilen
             BEKLENEN                 önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 7. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      7.  çıkışa  ulaşan  bir  öğrenci;  1.  önerme  için  (Y)’yi  seçerek  doğru  seçim  yapmış
                                      ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7.
             DEĞERLENDİRME            çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 2.
                                      önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
                                      meye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1. çıkışa
                                      ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.




                                      Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  “Akışkanlarda  Akış  Sürati  ile  Akışkan  Basıncı
                                      Arasındaki İlişki”  konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
                                      Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
             GERİ BİLDİRİM
                                      meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
                                      rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.





                                                                                                              67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72