Page 67 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 67
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS FİZİK
SINIF 10
ÜNİTE Basınç ve Kaldırma Kuvveti
KONU Basınç
KAZANIM 10.2.1.2. Akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı arasında ilişki kurar.
Kazanım Açıklaması b) Bernoulli İlkesi’nin günlük hayattaki örnekler (çatıların uçması, şemsiyenin ters
çevrilmesi, rüzgârlı havalarda kapıların sert kapanması gibi) üzerinden açıklanma-
sı sağlanır.
c) Bernoulli İlkesi’yle ilgili matematiksel hesaplamalara girilmez.
ç) Günlük hayatta akışkan basıncının sağlayabileceği kolaylıklar (uçakların uçması
gibi) ve olumsuz etkilerine karşı alınması gereken sağlık ve güvenlik tedbirleri (yük-
sek süratle hareket eden araçlara yaklaşılmaması gibi) vurgulanır.
KAZANIMIN Anlama*
BİLİŞSEL DÜZEYİ *Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı kavramları ile ilgili verilen
BEKLENEN önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 7. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
7. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış
ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 7.
DEĞERLENDİRME çıkışa ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
meye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 1. çıkışa
ulaşmıştır. Bu durumda öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Akışkanlarda Akış Sürati ile Akışkan Basıncı
Arasındaki İlişki” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
GERİ BİLDİRİM
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
67