Page 65 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 65

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Basınç ve Kaldırma Kuvveti

             KONU                     Basınç
             KAZANIM                  10.2.1.2. Akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı arasında ilişki kurar.
             Kazanım Açıklaması       a) Deney veya simülasyonlardan yararlanılarak kesit alanı, basınç ve akışkan sü-
                                      rati arasında bağlantı kurulması sağlanır.
                                      b) Bernoulli İlkesi’nin günlük hayattaki örnekler (çatıların uçması, şemsiyenin ters
                                      çevrilmesi, rüzgârlı havalarda kapıların sert kapanması gibi) üzerinden açıklanma-
                                      sı sağlanır.
                                      c) Bernoulli İlkesi’yle ilgili matematiksel hesaplamalara girilmez.
                                      ç) Günlük hayatta akışkan basıncının sağlayabileceği kolaylıklar (uçakların uçması
                                      gibi) ve olumsuz etkilerine karşı alınması gereken sağlık ve güvenlik tedbirleri (yük-
                                      sek süratle hareket eden araçlara yaklaşılmaması gibi) vurgulanır.
                                      d) Tansiyonun damarlardaki kan basıncı olduğu vurgulanarak öğrencilerin tansiyon
                                      aletinin çalışma prensibini araştırmaları sağlanır.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Analiz
             ÖNERİLEN SÜRE            15 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                      Öğrencilerin akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı arasındaki ilişki ile ilgili kav-
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                 ramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Akışkanlarda
                                      Akış Sürati ile Akışkan Basıncı Arasındaki İlişki” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I.      6                          II.   4 ve 8                  III.   1, 3 ve 9
                                      IV.     2, 5 ve 7              V.   4 ve 8
                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci III. soru için “1, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda; C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 3 / 3 - 0 / 6 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1 + 1) · 5 = 10 puan
             DEĞERLENDİRME
                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci III. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                      (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      Örnek 3:
                                      Öğrenci III. soru için “1, 8 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;C1 = 2, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                      (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 1 / 6 = 1 / 2 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.

                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Akışkanlarda Akış Sürati ile Akışkan Basıncı
                                      Arasındaki İlişki”  konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM            Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Akışkanlarda Akış
                                      Sürati ile Akışkan Basıncı Arasındaki İlişki”  konusunu tekrar etmesi, öğrenme ek-
                                      sikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.



                                                                                                              65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70