Page 65 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 65
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS FİZİK
SINIF 10
ÜNİTE Basınç ve Kaldırma Kuvveti
KONU Basınç
KAZANIM 10.2.1.2. Akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı arasında ilişki kurar.
Kazanım Açıklaması a) Deney veya simülasyonlardan yararlanılarak kesit alanı, basınç ve akışkan sü-
rati arasında bağlantı kurulması sağlanır.
b) Bernoulli İlkesi’nin günlük hayattaki örnekler (çatıların uçması, şemsiyenin ters
çevrilmesi, rüzgârlı havalarda kapıların sert kapanması gibi) üzerinden açıklanma-
sı sağlanır.
c) Bernoulli İlkesi’yle ilgili matematiksel hesaplamalara girilmez.
ç) Günlük hayatta akışkan basıncının sağlayabileceği kolaylıklar (uçakların uçması
gibi) ve olumsuz etkilerine karşı alınması gereken sağlık ve güvenlik tedbirleri (yük-
sek süratle hareket eden araçlara yaklaşılmaması gibi) vurgulanır.
d) Tansiyonun damarlardaki kan basıncı olduğu vurgulanarak öğrencilerin tansiyon
aletinin çalışma prensibini araştırmaları sağlanır.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Analiz
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin akışkanlarda akış sürati ile akışkan basıncı arasındaki ilişki ile ilgili kav-
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN ramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Akışkanlarda
Akış Sürati ile Akışkan Basıncı Arasındaki İlişki” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 6 II. 4 ve 8 III. 1, 3 ve 9
IV. 2, 5 ve 7 V. 4 ve 8
Örnek 1:
Öğrenci III. soru için “1, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = 3 / 3 - 0 / 6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
Öğrenci III. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci III. soru için “1, 8 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;C1 = 2, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 1 / 6 = 1 / 2 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Akışkanlarda Akış Sürati ile Akışkan Basıncı
Arasındaki İlişki” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Akışkanlarda Akış
Sürati ile Akışkan Basıncı Arasındaki İlişki” konusunu tekrar etmesi, öğrenme ek-
sikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
65