Page 71 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 71

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



             DERS                        FİZİK

             SINIF                       10
             ÜNİTE                       Dalgalar

             KONU                        Titreşim, Dalga Hareketi, Dalga Boyu, Periyot, Frekans, Hız ve Genlik Kavramları
             KAZANIM                     10.3.1.1. Titreşim, dalga hareketi, dalga boyu, periyot, frekans, hız ve genlik kav-
                                         ramlarını açıklar.
             Kazanım Açıklaması          a) Deney, gözlem veya simülasyonlarla kavramların açıklanması sağlanır.
                                         b) Periyot ve frekans kavramlarının birbiriyle ilişkilendirilmesi ve matematiksel mo-
                                         del oluşturulması sağlanır. Matematiksel hesaplamalara girilmez.
                                         c) Dalganın ilerleme hızı, dalga boyu ve frekans kavramları arasındaki matematik-
                                         sel model verilir. Matematiksel hesaplamalara girilmez.
                                         ç) Dalganın ilerleme hızının ortama, frekansın kaynağa bağlı olduğu vurgulanır.
             KAZANIMIN                   Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ

             ÖNERİLEN SÜRE               15 Dakika
             ÖLÇME ARACI                 Yapılandırılmış Grid
                                         Öğrencilerin titreşim, dalga hareketi, dalga boyu, periyot, frekans, hız ve genlik kav-
                                         ramları ile ilgili kavramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kulla-
             ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                         narak “Titreşim, Dalga Hareketi, Dalga Boyu, Periyot, Frekans, Hız ve Genlik Kav-
                                         ramları” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                         Doğru Cevaplar:
                                           I. 3, 5 ve 9              II. 1                  III. 2, 6 ve 8            IV. 7             V. 4
                                         Örnek 1:
                                         Öğrenci I. soru için “3, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                         Bu durumda;
                                         Formül: C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                         (C1 : C2) � (C3 : C4) = 3 / 3 � 0 / 6 = 1 olacaktır.
                                         Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                         eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                         mektedir.
                                         (1 + 1) · 5 = 10 puan

             DEĞERLENDİRME               Örnek 2:
                                         Öğrenci I. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                         Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                         (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
                                         Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                         aldığı puanı göstermektedir.
                                         Örnek 3:
                                         Öğrenci I. soru için “1, 5, 8 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                         Bu durumda;C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
                                         (C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 2 / 6 = 1 / 3 olacaktır.
                                         Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,6 öğrencinin
                                         aldığı puanı göstermektedir.
                                         Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Titreşim, Dalga Hareketi, Dalga Boyu, Peri-
                                         yot, Frekans, Hız ve Genlik Kavramları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM               Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Titreşim, Dalga
                                         Hareketi, Dalga Boyu, Periyot, Frekans, Hız ve Genlik Kavramları” konusunu tekrar
                                         etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.


                                                                                                              71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76