Page 71 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 71
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS FİZİK
SINIF 10
ÜNİTE Dalgalar
KONU Titreşim, Dalga Hareketi, Dalga Boyu, Periyot, Frekans, Hız ve Genlik Kavramları
KAZANIM 10.3.1.1. Titreşim, dalga hareketi, dalga boyu, periyot, frekans, hız ve genlik kav-
ramlarını açıklar.
Kazanım Açıklaması a) Deney, gözlem veya simülasyonlarla kavramların açıklanması sağlanır.
b) Periyot ve frekans kavramlarının birbiriyle ilişkilendirilmesi ve matematiksel mo-
del oluşturulması sağlanır. Matematiksel hesaplamalara girilmez.
c) Dalganın ilerleme hızı, dalga boyu ve frekans kavramları arasındaki matematik-
sel model verilir. Matematiksel hesaplamalara girilmez.
ç) Dalganın ilerleme hızının ortama, frekansın kaynağa bağlı olduğu vurgulanır.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin titreşim, dalga hareketi, dalga boyu, periyot, frekans, hız ve genlik kav-
ramları ile ilgili kavramlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kulla-
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
narak “Titreşim, Dalga Hareketi, Dalga Boyu, Periyot, Frekans, Hız ve Genlik Kav-
ramları” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 3, 5 ve 9 II. 1 III. 2, 6 ve 8 IV. 7 V. 4
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “3, 5 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
Formül: C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) � (C3 : C4) = 3 / 3 � 0 / 6 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1 + 1) · 5 = 10 puan
DEĞERLENDİRME Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda; C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 0 / 6 = 2 / 3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “1, 5, 8 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır.
(C1 : C2) - (C3 : C4) = 2 / 3 - 2 / 6 = 1 / 3 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 6,6 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Titreşim, Dalga Hareketi, Dalga Boyu, Peri-
yot, Frekans, Hız ve Genlik Kavramları” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Titreşim, Dalga
Hareketi, Dalga Boyu, Periyot, Frekans, Hız ve Genlik Kavramları” konusunu tekrar
etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.
71