Page 75 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 75
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS FİZİK
SINIF 10
ÜNİTE Dalgalar
KONU Deprem Dalgası
10.3.5.2. Deprem kaynaklı can ve mal kayıplarını önlemeye yönelik çözüm önerile-
KAZANIM
ri geliştirir.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Yaratma
ÖNERİLEN SÜRE 5 ay
ÖLÇME ARACI Proje
PROJENİN İÇERİĞİ
• Deprem ile ilgili;
¡ Depremin tanımını,
¡ Deprem türlerini ve nasıl meydana geldiğini,
¡ Dünya’da ve ülkemizde meydana gelmiş büyük depremleri, bu depremlerde mey-
dana gelmiş can ve mal kayıplarını,
¡ Bu can ve mal kayıplarının daha çok hangi nedenlerden dolayı gerçekleştiğini,
¡ Büyük depremler yaşadığı halde can ve mal kaybı olmayan veya çok az olan ülke-
leri ve bu ülkelerin depreme karşı aldıkları tedbirleri ve kullandıkları teknolojiyi
araştırması beklenmektedir.
• Can ve mal kaybını önlemek için gerekli bütün tedbirlerin alındığı, depreme dayanıklı
bir yapı modeli (üç boyutlu çizim, maket vb.) geliştirmesi beklenmektedir.
PROJE RAPORU
Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
• Projenin konusu
• Projenin amacı
ÖĞRENCİDEN • Kullanılan yöntem
BEKLENEN • Bulgular
• Sonuç ve tartışma
• Kaynakça
YAPI MODELİ
Öğrencilerden depreme dayanıklı bir model oluşturmaları ve modelin oluşturulmasın-
da;
• Tercih edilen zemin türünün özelliği,
• Temelin derinliği ve yapısı,
• Kullanılan malzemelerin miktarı ve çeşitliliği,
• Bulunan taşınabilir eşyaların sabitlenmesi
hakkında depreme dayanıklılık bakımından açıklamalarda bulunması beklenmekte-
dir.
Hazırlanan modelin depreme dayanıklı olma nedenleri açıklanarak sınıf ortamında
sunulması beklenmektedir.
Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık olarak
öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
Proje ve sunu değerlendirme ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz değerlendirme
Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
75