Page 75 - Fizik Sınıf İçi Değerlendirme
P. 75

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10



             DERS                     FİZİK

             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Dalgalar

             KONU                     Deprem Dalgası
                                      10.3.5.2. Deprem kaynaklı can ve mal kayıplarını önlemeye yönelik çözüm önerile-
             KAZANIM
                                      ri geliştirir.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Yaratma

             ÖNERİLEN SÜRE            5 ay
             ÖLÇME ARACI              Proje
                                      PROJENİN İÇERİĞİ
                                      • Deprem ile ilgili;

                                      ¡ Depremin tanımını,
                                      ¡ Deprem türlerini ve nasıl meydana geldiğini,
                                      ¡ Dünya’da ve ülkemizde meydana gelmiş büyük depremleri, bu depremlerde mey-
                                      dana gelmiş can ve mal kayıplarını,
                                      ¡ Bu can ve mal kayıplarının daha çok hangi nedenlerden dolayı gerçekleştiğini,
                                      ¡ Büyük depremler yaşadığı halde can ve mal kaybı olmayan veya çok az olan ülke-
                                      leri ve bu ülkelerin depreme karşı aldıkları tedbirleri ve kullandıkları teknolojiyi
                                      araştırması beklenmektedir.
                                      • Can ve mal kaybını önlemek için gerekli bütün tedbirlerin alındığı, depreme dayanıklı
                                      bir yapı modeli (üç boyutlu çizim, maket vb.) geliştirmesi beklenmektedir.
                                      PROJE RAPORU
                                      Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
                                      • Projenin konusu
                                      • Projenin amacı
             ÖĞRENCİDEN               • Kullanılan yöntem
             BEKLENEN                 • Bulgular
                                      • Sonuç ve tartışma
                                      • Kaynakça

                                      YAPI MODELİ
                                      Öğrencilerden depreme dayanıklı bir model oluşturmaları ve modelin oluşturulmasın-
                                      da;
                                      • Tercih edilen zemin türünün özelliği,
                                      • Temelin derinliği ve yapısı,
                                      • Kullanılan malzemelerin miktarı ve çeşitliliği,
                                      • Bulunan taşınabilir eşyaların sabitlenmesi
                                      hakkında depreme dayanıklılık bakımından açıklamalarda bulunması beklenmekte-
                                      dir.
                                      Hazırlanan modelin depreme dayanıklı olma nedenleri açıklanarak sınıf ortamında
                                      sunulması beklenmektedir.
                                      Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık olarak
                                      öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
                                      Proje ve sunu değerlendirme ölçeği
             DEĞERLENDİRME
                                      Öz değerlendirme
                                      Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler aylık
                                      olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
                                      rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.

                                                                                                              75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80