Page 113 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 113

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8




           DERS                          KİMYA


           SINIF                         11


           ÜNİTE                         Sıvı Çözeltiler ve Çözünürlük

           KONU                          Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler

           KAZANIM                       11.3.5.1. Çözünürlüğün sıcaklık ve basınçla ilişkisini açıklar.
           Kazanım Açıklaması             a. Farklı tuzların sıcaklığa bağlı çözünürlük eğrilerinin yorumlanması sağlanır.
                                          c. Gazların çözünürlüklerinin basınç ve sıcaklıkla değişimi üzerinde durulur; çözü-
                                            nürlük eğrilerinin yorumlanması sağlanır.
           KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama


           ÖNERİLEN SÜRE                 10 Dakika


           ÖLÇME ARACI                   Tanılayıcı Dallanmış Ağaç



                                         Çözünürlük konusunu ve çözünürlüğü etkileyen faktörleri ayırt ederek verilen öner-
           ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                         melerden öğrencinin doğru seçimleri yapması beklenir.



                                         Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                         puan alabilmesi için 5. çıkışa ulaşması gerekmektedir.




                                         Örnek 1:
                                         5. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 3.
                                         önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 6. öner-
           DEĞERLENDİRME                 meye ulaşmıştır. 6. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                         öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.



                                         Örnek 2:
                                         1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 2.
                                         önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
                                         meye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
                                         öğrenci 2 doğru, 1 yanlış seçim yapmış ve 2 puan almıştır.





                                         Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler” konusunu tek-
           GERİ BİLDİRİM
                                         rar çalışmaları önerilir.







                                                                                                             113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118