Page 47 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 47
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS KİMYA
SINIF 9
ÜNİTE Maddenin Hâlleri
KONU Gazlar
KAZANIM 9.4.4.3. Saf maddelerin hâl değişim grafiklerini yorumlar.
Kazanım Açıklaması a. Hâl değişim grafikleri üzerinden erime-donma, buharlaşma-yoğuşma ve kayna-
ma süreçleri incelenir.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin “Maddenin Hâlleri” ile ilgili kavram ve örnekleri içeren yapılandırılmış
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Maddenin Hâlleri” ile ilgili soruları cevap-
laması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1, 2, 3, 6 ve 9
II. 2 ve 6
III. 4, 5, 7 ve 8
IV. 7 ve 8
V. 4 ve 5
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 6 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
C1 = 5, C2 = 5, C3 = 0 ve C4 = 4’tür.
DEĞERLENDİRME
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 5/5 – 0/4 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
·
(1 + 1) 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 5, C3 = 1 ve C4 = 4’tür.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 1 / 5 – 1 / 4 = –1/20 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,7 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Maddenin Hâlleri” konusunu tekrar çalışma-
ları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Maddenin Hâlleri”
konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
önerilir.
47