Page 47 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 47

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




         DERS                           KİMYA
         SINIF                          9

         ÜNİTE                          Maddenin Hâlleri
         KONU                           Gazlar
         KAZANIM                        9.4.4.3. Saf maddelerin hâl değişim grafiklerini yorumlar.
         Kazanım Açıklaması              a. Hâl değişim grafikleri üzerinden erime-donma, buharlaşma-yoğuşma ve kayna-
                                          ma süreçleri incelenir.

         KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
         ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika

         ÖLÇME ARACI                    Yapılandırılmış Grid
                                        Öğrencilerin “Maddenin Hâlleri” ile ilgili kavram ve örnekleri içeren yapılandırılmış
         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Maddenin Hâlleri” ile ilgili soruları cevap-
                                        laması beklenir.

                                        Doğru Cevaplar:

                                          I. 1, 2, 3, 6 ve 9
                                          II. 2 ve 6
                                          III. 4, 5, 7 ve 8
                                         IV. 7 ve 8
                                          V. 4 ve 5
                                        Örnek 1:
                                        Öğrenci I. soru için “1, 2, 3, 6 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda;
                                        C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
                                        seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre
                                        C1 = 5, C2 = 5, C3 = 0 ve C4 = 4’tür.
         DEĞERLENDİRME
                                        Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 5/5 – 0/4 = 1 olacaktır.
                                        Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                        eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                        mektedir.

                                               ·
                                        (1 + 1)     5 = 10 puan

                                        Örnek 2:
                                        Öğrenci I. soru için “3 ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda;
                                        C1 = 1, C2 = 5, C3 = 1 ve C4 = 4’tür.
                                        (C1 : C2) – (C3 : C4) = 1 / 5 – 1 / 4 =  –1/20 olacaktır.
                                        Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 4,7 öğrencinin
                                        aldığı puanı göstermektedir.
                                        Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Maddenin Hâlleri” konusunu tekrar çalışma-
                                        ları önerilir.
         GERİ BİLDİRİM                  Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Maddenin Hâlleri”
                                        konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
                                        önerilir.

                                                                                                              47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52