Page 49 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 49
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10
DERS KİMYA
SINIF 9
ÜNİTE Maddenin Hâlleri
KONU Gazlar
KAZANIM 9.4.4.3. Saf maddelerin hâl değişim grafiklerini yorumlar.
Kazanım Açıklaması a. Hâl değişim grafikleri üzerinden erime-donma, buharlaşma-yoğuşma ve kayna-
ma süreçleri incelenir.
b. Gizli erime ve buharlaşma ısılarıyla ısınma-soğuma süreçlerine ilişkin hesapla-
malara girilmez.
c. Saf suyun hâl değişim deneyi yaptırılarak grafiğinin çizdirilmesi sağlanır.
Uygulama*
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ
Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
ÖNERİLEN SÜRE 2 Ders Saati
ÖLÇME ARACI Performans Görevi
Öğrenciden;
• Çalışma planını hazırlaması,
• Verilen malzemelerle deney düzeneğini hazırlaması,
• Deney sırasında verileri kaydetmesi,
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
• Deney basamaklarını belirten deney raporunu hazırlaması,
• Deney raporuna açıklayıcı grafikler ve çizimler eklemesi,
• Deneyden elde ettiği verileri değerlendirerek sınıfla paylaşması
beklenir.
Performans görevinin değerlendirilmesinde aşağıdaki araçlar kullanılabilir:
DEĞERLENDİRME
• Dereceli puanlama anahtarı
• Öz ve akran değerlendirme
Öğrencilerin deney düzeneğini hazırlamaları, verileri kaydetmeleri ve raporlaştır-
maları sırasında sorularla yönlendirme yapılarak deneyi doğru yapmaları ve yap-
tıklarını bilişsel olarak kavramaları sağlanır.
GERİ BİLDİRİM
Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme eksikliklerini gider-
meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
49