Page 49 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 49

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 10





         DERS                           KİMYA

         SINIF                          9

         ÜNİTE                          Maddenin Hâlleri
         KONU                           Gazlar

         KAZANIM                        9.4.4.3. Saf maddelerin hâl değişim grafiklerini yorumlar.
         Kazanım Açıklaması              a. Hâl değişim grafikleri üzerinden erime-donma, buharlaşma-yoğuşma ve kayna-
                                          ma süreçleri incelenir.
                                         b. Gizli erime ve buharlaşma ısılarıyla ısınma-soğuma süreçlerine ilişkin hesapla-
                                          malara girilmez.
                                         c. Saf suyun hâl değişim deneyi yaptırılarak grafiğinin çizdirilmesi  sağlanır.

                                        Uygulama*
         KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ
                                        Kazanımın bilişsel düzeyi belirlenirken kazanım açıklaması dikkate alınmıştır.
         ÖNERİLEN SÜRE                  2 Ders Saati

         ÖLÇME ARACI                    Performans Görevi


                                        Öğrenciden;
                                        •  Çalışma planını hazırlaması,
                                        •  Verilen malzemelerle deney düzeneğini hazırlaması,
                                        •  Deney sırasında verileri kaydetmesi,
         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                        •  Deney basamaklarını belirten deney raporunu hazırlaması,
                                        •  Deney raporuna açıklayıcı grafikler ve çizimler eklemesi,
                                        •  Deneyden elde ettiği verileri değerlendirerek sınıfla paylaşması
                                        beklenir.





                                        Performans görevinin değerlendirilmesinde aşağıdaki araçlar kullanılabilir:

         DEĞERLENDİRME
                                        •  Dereceli puanlama anahtarı
                                        •  Öz ve akran değerlendirme







                                        Öğrencilerin deney düzeneğini hazırlamaları, verileri kaydetmeleri ve raporlaştır-
                                        maları sırasında sorularla yönlendirme yapılarak deneyi doğru yapmaları ve yap-
                                        tıklarını bilişsel olarak kavramaları sağlanır.
         GERİ BİLDİRİM
                                        Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak öğrencinin öğrenme eksikliklerini gider-
                                        meye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.







                                                                                                              49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54