Page 54 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 54
KİMYA SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 11
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11
DERS KİMYA
SINIF 9
ÜNİTE Doğa ve Kimya
KONU Su ve Hayat
KAZANIM 9.5.1.2. Su tasarrufuna ve su kaynaklarının korunmasına yönelik çözüm önerileri
geliştirir.
Kazanım Açıklaması a. Suyu tasarruflu kullanmanın her vatandaşın ülkesine ve dünyaya karşı sorum-
luluğu/görevi olduğu vurgulanır.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Yaratma
ÖNERİLEN SÜRE 5 ay
ÖLÇME ARACI Proje
PROJENİN İÇERİĞİ
• Su tasarrufu ve su kaynaklarının korunması konusunda;
∗ Suyun canlılar için önemini,
∗ Yeryüzündeki su kaynaklarının dağılımını,
∗ Kullanılabilir su kaynaklarını,
∗ Su tasarrufunun önemini,
∗ Su tasarrufu için alınabilecek önlemleri,
∗ Su tasarrufunda kullanılabilecek yöntemlerin sosyal ve ekonomik maliye-
tini araştırması beklenmektedir.
• Su tasarrufu ve su kaynaklarının kullanımının çevre ve ekonomi açısından de-
ğerlendirilmesi,
• Ülkemizde su kaynaklarının kullanımına ilişkin görüşlerini belirtmesi beklenmek-
tedir.
PROJE RAPORU
Araştırma raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN • Projenin konusu
• Projenin amacı
• Kullanılan yöntem
• Bulgular
• Sonuç ve tartışma
• Kaynakça
PROJE SUNUMU (POSTER)
Oluşturulan posterin;
• Araştırmanın içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
• Raporun alt başlıklarını içermesi,
• İlgili görsellerle desteklenmesi,
• İçeriğinde kullanılan kaynakların yer alması beklenmektedir.
Ayrıca;
• Hazırlanan posterin sınıf ortamında sunulması,
• Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.
Proje ve sunu değerlendirme ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz değerlendirme
54