Page 87 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 87
Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 8
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
DERS KİMYA
SINIF 10
ÜNİTE Asitler, Bazlar ve Tuzlar
KONU Asitler ve Bazlar
KAZANIM 10.3.2.1. Asitler ve bazlar arasındaki tepkimeleri açıklar.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin bazı bileşiklerin formüllerini içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
numaralarını kullanarak “Asitler ve Bazlar” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1-2, 1-5, 1-7, 4-2, 4-5, 4-7, 6-2, 6-5, 6-7, 8-2, 8-5, 8-7
II. 1, 4, 6 ve 8
III. 2, 3, 5 ve 7
IV. 1, 4, 6 ve 8
V. 2, 3, 5 ve 7
Örnek 1:
Öğrenci II. soru için “1, 4, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 4 / 4 – 0 / 5 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
·
mektedir. (1 + 1) 5 = 10 puan
DEĞERLENDİRME
Örnek 2:
Öğrenci II. soru için “4 ve 6” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 4 – 0 / 5 = 1/2 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
Örnek 3:
Öğrenci II. soru için “1, 2, 4, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 4, C2 = 4, C3 = 1 ve C4 = 5’tir.
(C1 : C2) – (C3 : C4) = 4 / 4 – 1 / 5 = 0,8 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9 öğrencinin aldığı pu-
anı göstermektedir.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Asitler ve Bazlar” konusunu tekrar çalışma-
ları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Asitler ve Bazlar”
konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
önerilir.
87