Page 87 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 87

Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 8
                                                                                       ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



         DERS                           KİMYA

         SINIF                          10

         ÜNİTE                          Asitler, Bazlar ve Tuzlar
         KONU                           Asitler ve Bazlar
         KAZANIM                        10.3.2.1. Asitler ve bazlar arasındaki tepkimeleri açıklar.
         KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
         ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika

         ÖLÇME ARACI                    Yapılandırılmış Grid
                                        Öğrencilerin  bazı  bileşiklerin  formüllerini  içeren  yapılandırılmış  griddeki  kutucuk
         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
                                        numaralarını kullanarak “Asitler ve Bazlar” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.

                                        Doğru Cevaplar:
                                          I. 1-2, 1-5, 1-7, 4-2, 4-5, 4-7, 6-2, 6-5, 6-7, 8-2, 8-5, 8-7
                                          II. 1, 4, 6 ve 8
                                          III. 2, 3, 5 ve 7
                                         IV. 1, 4, 6 ve 8
                                          V. 2, 3, 5 ve 7


                                        Örnek 1:
                                        Öğrenci II. soru için “1, 4, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda;
                                        C1 = 4, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                        Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 4 / 4 – 0 / 5 = 1 olacaktır.
                                        Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                        eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                                       ·
                                        mektedir. (1 + 1)   5 = 10 puan
         DEĞERLENDİRME
                                        Örnek 2:
                                        Öğrenci II. soru için “4 ve 6” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda;
                                        C1 = 2, C2 = 4, C3 = 0 ve C4 = 5’tir.
                                        (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 4 – 0 / 5 = 1/2 olacaktır.
                                        Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 7,5 öğrencinin aldığı
                                        puanı göstermektedir.

                                        Örnek 3:
                                        Öğrenci II. soru için “1, 2, 4, 6 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda;
                                        C1 = 4, C2 = 4, C3 = 1 ve C4 = 5’tir.
                                        (C1 : C2) – (C3 : C4) = 4 / 4 – 1 / 5 = 0,8 olacaktır.
                                        Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9 öğrencinin aldığı pu-
                                        anı göstermektedir.
                                        Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Asitler ve Bazlar” konusunu tekrar çalışma-
                                        ları önerilir.
         GERİ BİLDİRİM                  Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Asitler ve Bazlar”
                                        konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
                                        önerilir.

                                                                                                              87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92