Page 89 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 89
Sınıf İçi Değerlendirme Örneği 9
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS KİMYA
SINIF 10
ÜNİTE Asitler, Bazlar ve Tuzlar
KONU Asitler ve Bazlar
KAZANIM 10.3.2.1. Asitler ve bazlar arasındaki tepkimeleri açıklar.
Kazanım Açıklaması a. Nötralleşme tepkimeleri, asidin ve bazın mol sayıları üzerinden açıklanır.
KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 15 dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Öğrencinin, asitler ve bazlar ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
ÖĞRENCİDEN BEKLENEN
beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
DEĞERLENDİRME meye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci; 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 3.
önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 6. öner-
meye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Asitler ve Bazlar” konusunu tekrar çalışmaları
önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgıları ortaya konula-
rak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilir.
89