Page 95 - Kimya Sınıf İçi Değerlendirme
P. 95

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




            SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 2



         DERS                           KİMYA


         SINIF                          11
         ÜNİTE                          Modern Atom Teorisi

         KONU                           Periyodik Özellikler

         KAZANIM                        11.1.3.1. Periyodik özelliklerdeki değişim eğilimlerini sebepleriyle açıklar.
         Kazanım Açıklaması              b. Periyodik  özellikler  arasında  metallik/ametallik,  atom/iyon  yarıçapı,  iyonlaşma
                                          enerjisi, elektron ilgisi, elektronegatiflik ve oksit/hidroksit bileşiklerinin asitlik/baz-
                                          lık eğilimleri üzerinde durulur. Periyodik özelliklerin nasıl ölçüldüğüne girilmez.
                                         c. Ardışık iyonlaşma enerjilerinin grup numarasıyla ilişkisi örneklerle gösterilir.

         KAZANIMIN BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama

         ÖNERİLEN SÜRE                  15 Dakika
         ÖLÇME ARACI                    Yapılandırılmış Grid

                                        Öğrencilerin elementlerin sembolleri ve atom numaralarını içeren yapılandırılmış
         ÖĞRENCİDEN BEKLENEN            griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Periyodik Özellikler” ile ilgili soruları ce-
                                        vaplaması beklenir.


                                        Doğru Cevaplar:
                                          I. 2, 3 ve 7
                                          II. 4 ve 8
                                          III. 1, 5, 6 ve 9
                                         IV. 1, 5 ve 9
                                          V. 1-9-5-6-7-8-2-3-4


                                        Örnek 1:
                                        Öğrenci 1. soru için “2, 3 ve 7” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda,
                                        C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C3 = 6’dır.
                                        Formül: (C1 : C2) – (C3 : C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
         DEĞERLENDİRME
                                        Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 10 puan alacaktır.

                                        Örnek 2:
                                        Öğrenci 1. soru için “2 ve 3” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                        (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 0 / 6 = 0,7 olacaktır.
                                        Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 8,5 puan alacaktır.

                                        Örnek 3:
                                        Öğrenci 1. soru için “2, 3, ve 5” cevabını vermiş olsun.
                                        Bu durumda C1 = 2, C2 = 3, C3 = 1 ve C4 = 6’dır.
                                        (C1 : C2) – (C3 : C4) = 2 / 3 – 1 / 6 = 1 / 2 olacaktır.
                                        Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 7,5 puan alacaktır.







                                                                                                              95
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100