Page 111 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
        P. 111
     ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
             DERS                     MATEMATİK
             SINIF                    11
             ÖĞRENME ALANI            Sayılar ve Cebir
             ALT ÖĞRENME ALANI        Fonksiyonlarda Uygulamalar
             KONU                     İkinci Dereceden Fonksiyonlar ve Grafikleri
             KAZANIM                  11.3.2.1. İkinci dereceden bir değişkenli fonksiyonun grafiğini çizerek yorumlar.
                                      a. Fonksiyonun grafiğinin tepe noktası, eksenleri kestiği noktalar ve simetri ekseni
             Kazanım Açıklaması          buldurulur.
                                      b. Fonksiyonun grafiğinin tepe noktası ile fonksiyonun en küçük ya da en büyük
                                         değeri ilişkilendirilir.
             KAZANIMIN                Uygulama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            20 Dakika
             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                      Öğrencilerin fonksiyonlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kul-
             ÖĞRENCİDEN               lanarak ikinci dereceden bir değişkenli fonksiyonlarla ilgili sorulara doğru cevap
             BEKLENEN
                                      vermesi beklenir.
                                      Doğru Cevaplar
                                        I. 8 ve 11
                                       II. 2, 5 ve 7
                                        III. 1, 6 ve 12
                                        IV. 3
                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için “8, 10 ve 11” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 10’dur.
                                                                    2    1
                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   –   = 0,9 olacaktır.
                                                                    2   10
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,9 olduğu görülmektedir. Bu değere
             DEĞERLENDİRME
                                      1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,5 öğrencinin aldığı puanı gös-
                                      termektedir.
                                              .
                                      (0,9 + 1)   5 = 9,5 puan
                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci IV. soru için “1, 3, 4, 8 ve 12” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 1, C2 = 1, C3 = 4 ve C4 = 11’ dir.
                                                                    1    4
                                      Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) =   –   = 0,6 olacaktır.
                                                                    1   11
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8 öğrencinin aldığı pu-
                                      anı göstermektedir.
                                                                                                             111
     	
