Page 111 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 111
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
DERS MATEMATİK
SINIF 11
ÖĞRENME ALANI Sayılar ve Cebir
ALT ÖĞRENME ALANI Fonksiyonlarda Uygulamalar
KONU İkinci Dereceden Fonksiyonlar ve Grafikleri
KAZANIM 11.3.2.1. İkinci dereceden bir değişkenli fonksiyonun grafiğini çizerek yorumlar.
a. Fonksiyonun grafiğinin tepe noktası, eksenleri kestiği noktalar ve simetri ekseni
Kazanım Açıklaması buldurulur.
b. Fonksiyonun grafiğinin tepe noktası ile fonksiyonun en küçük ya da en büyük
değeri ilişkilendirilir.
KAZANIMIN Uygulama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 20 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin fonksiyonlar içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kul-
ÖĞRENCİDEN lanarak ikinci dereceden bir değişkenli fonksiyonlarla ilgili sorulara doğru cevap
BEKLENEN
vermesi beklenir.
Doğru Cevaplar
I. 8 ve 11
II. 2, 5 ve 7
III. 1, 6 ve 12
IV. 3
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “8, 10 ve 11” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 1 ve C4 = 10’dur.
2 1
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = – = 0,9 olacaktır.
2 10
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 0,9 olduğu görülmektedir. Bu değere
DEĞERLENDİRME
1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 9,5 öğrencinin aldığı puanı gös-
termektedir.
.
(0,9 + 1) 5 = 9,5 puan
Örnek 2:
Öğrenci IV. soru için “1, 3, 4, 8 ve 12” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 1, C2 = 1, C3 = 4 ve C4 = 11’ dir.
1 4
Formül: (C1 : C2) - (C3 : C4) = – = 0,6 olacaktır.
1 11
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8 öğrencinin aldığı pu-
anı göstermektedir.
111