Page 117 - MAtematik sınıf içi değerlendirme
P. 117

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6



             DERS                     MATEMATİK


             SINIF                    11
             ÖĞRENME ALANI            Geometri

             ALT ÖĞRENME ALANI        Çember ve Daire
             KONU                     Dairenin Çevresi ve Alanı
             KAZANIM                  11.5.4.1. Dairenin çevre ve alan bağıntılarını oluşturur.
             Kazanım Açıklaması       a. Dairenin çevresi ve alanı ile ilgili uygulamalar yapılır.
                                      b. Daire diliminin alanı ve yay uzunluğu bağıntıları buldurularak uygulamalar yapılır.
                                      ç. Gerçek hayat problemlerine yer verilir.
             KAZANIMIN                Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE            4 Ay
             ÖLÇME ARACI              Proje

                                      PROJENİN İÇERİĞİ
                                      Daire ve daire diliminin alanını kullanarak bir atlı karınca modeli tasarlaması bek-
                                      lenmektedir.
                                      Atlı karınca modeli ile ilgili;
                                         •  Taban dairesinin yarıçap uzunluğunu kendisinin belirlemesi,
                                         •  Merkez sütununun taban dairesinin yarıçap uzunluğunu, belirlenen taban dairesi-
                                                              1
                                        nin yarıçap uzunluğunun     sı kadar alması,
                                                              6
                                         •  Taban dairesini 6, 8 veya 12 eş parçaya ayırıp her bir daire diliminin içerisine atların
                                        yer alacağı eş sütunlar yerleştirmesi,
                                         •  Bu eş sütunların taban yarıçap uzunluklarını, belirlenen taban dairesinin yarı-
                                                         1
                                        çap uzunluğunun   12   si kadar alması,
                                         •  Her daire dilimini ve her sütunu farklı renkte el işi kâğıdıyla kaplaması,
                                                                                 2
                                         •  Bu hesaplamalar yapılırken kaplanan alanı cm  cinsinden bulup işlemleri not et-
                                        mesi,
                                         •  Atlı karınca modelini döndürmek için 2 çark ve kayış kullanarak bir motor düzene-
                                        ği tasarlaması,
             ÖĞRENCİDEN
             BEKLENEN                    •  Düzeneğin çalışması için akü, pil vb. kullanması,
                                         •  Düzeneğin her adımında yapılanları raporlaştırması
                                      beklenmektedir.

                                      PROJE RAPORU
                                      Projenin aşağıdaki başlıklara göre hazırlanması gerekmektedir.
                                         •  Projenin amacı
                                         •  Kullanılan yöntem
                                         •  Sonuç ve sunu
                                      PROJE SUNUMU (MODEL)
                                      Oluşturulan atlı karınca modelinin;
                                         •  Projenin içeriğini kapsayacak şekilde hazırlanması,
                                         •  Raporun alt başlıklarını içermesi,
                                         •  İlgili görsellerle desteklenmesi beklenmektedir.
                                         • Hazırlanan modelin çalıştırılıp sınıf ortamında sunulması beklenmektedir.
                                         • Projede yapılması gereken faaliyetlerin çalışma takvimine göre yapılarak aylık
                                        olarak öğretmenle paylaşılması beklenmektedir.

                                                                                                             117
   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122