Page 22 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 22
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI
Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.
I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
Bu görselin bulunduğu
sayfalar ölçme aracıyla ilgili
öğretmene bilgi vermektedir.
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
Kazanımın bilişsel düzeyi
Bloom Taksonomisi esas
alınarak belirlenmiştir.
Bazı örneklerde bilişsel DERS TARİH
düzey belirlemede kaza-
SINIF 10
nımın açıklaması esas
ÜNİTE Yerleşme ve Devletleşme Sürecindeki Selçuklu Türkiyesi
alınmıştır.
KONU Anadolu’nun İlk Fatihleri
10.1.3. Anadolu’daki ilk Türk siyasi teşekküllerinin birbirleriyle ve çevre devletlerle
KAZANIM
Önerilen süre tahmini olan ilişkilerini uzlaşma ve çatışma bağlamında değerlendirir.
olarak verilmiştir. Öğren-
KAZANIMIN
cilerin düzeyine ve sınıf BİLİŞSEL DÜZEYİ Değerlendirme
ortamına göre bu süre ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
öğretmen tarafından azal- ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
tılabilir veya arttırılabilir. ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “Anadolu’nun İlk Fatihleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçim-
BEKLENEN leri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Kazanımı ölçmek için Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 2. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
kullanılan ölçme aracını
Örnek 1:
göstermektedir.
2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru se-
DEĞERLENDİRME çim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru se-
çim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
Bu bölümde kullanılan
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış
ölçme aracında değerlen- seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim
dirmenin nasıl yapılması yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
gerektiği gösterilmektedir.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Anadolu’nun Ilk Fatihleri” konusunu tekrar
çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sı nıfın ge-
Bu bölümde öğrencilere nelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kav ram yanılgıları or-
verilebilecek geri bildirim taya konularak bunların giderilmesine yönelik çalış maların yapılması önerilir.
örnekleri gösterilmektedir.
Öğrencilerin performans-
larına bağlı olarak öğrenci
bazlı farklı geri bildirimler
verilebilir.
22