Page 22 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 22

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



                   3. SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEKLERİNİN YAPISI




                   Hazırlanan rehber kitaplarda sınıf içi değerlendirme örnekleri iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, öğret-
                   men sayfasıdır ve sınıf içi değerlendirme örneğinin nasıl kullanılması ile puanlanması gerektiği konularında
                   öğretmene rehberlik etmektedir. Ikinci bölüm ise öğrenci sayfasıdır ve öğrencilere verilmek üzere hazırlanmış
                   sınıf içi değerlendirme örneğini içermektedir. Bu sınıf içi değerlendirme örnekleri, örneğin yönergesi ve değer-
                   lendirilmesinde kullanılacak puanlama araçlarından oluşmaktadır.

                                                   I. BÖLÜM - ÖĞRETMEN SAYFASI
                                                                                  Bu görselin bulunduğu
                                                                                  sayfalar ölçme aracıyla ilgili
                                                                                  öğretmene bilgi vermektedir.




                                              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3

                    Kazanımın bilişsel düzeyi
                    Bloom Taksonomisi esas
                    alınarak belirlenmiştir.
                    Bazı örneklerde bilişsel   DERS          TARİH
                    düzey belirlemede kaza-
                                            SINIF            10
                    nımın açıklaması esas
                                            ÜNİTE            Yerleşme ve Devletleşme Sürecindeki Selçuklu Türkiyesi
                    alınmıştır.
                                            KONU             Anadolu’nun İlk Fatihleri

                                                             10.1.3. Anadolu’daki ilk Türk siyasi teşekküllerinin birbirleriyle ve çevre devletlerle
                                            KAZANIM
                    Önerilen süre tahmini                    olan ilişkilerini uzlaşma ve çatışma bağlamında değerlendirir.
                    olarak verilmiştir. Öğren-
                                            KAZANIMIN
                    cilerin düzeyine ve sınıf   BİLİŞSEL DÜZEYİ  Değerlendirme
                    ortamına göre bu süre   ÖNERİLEN SÜRE    10 Dakika
                    öğretmen tarafından azal-  ÖLÇME ARACI   Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
                    tılabilir veya arttırılabilir.  ÖĞRENCİDEN   Öğrencinin, “Anadolu’nun İlk Fatihleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçim-
                                            BEKLENEN         leri yapması beklenir.


                                                             Çıkışlara  ulaşana  kadar  her  bir  doğru  seçime  1  puan  verilecektir.
                    Kazanımı ölçmek için                     Öğrencinin  3  tam  puan  alabilmesi  için  2.  çıkışa  ulaşması  gerekmektedir.
                    kullanılan ölçme aracını
                                                             Örnek 1:
                    göstermektedir.
                                                             2.  çıkışa  ulaşan  bir  öğrenci,  1.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim
                                                             yapmış  ve  2.  önermeye  ulaşmıştır.  2.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  se-
                                            DEĞERLENDİRME    çim yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (Y)’yi seçerek doğru se-
                                                             çim  yapmıştır.  Bu  durumda  öğrenci  3  doğru  seçim  yapmış  ve  3  puan  almıştır.
                                                             Örnek 2:
                                                             4.  çıkışa  ulaşan  bir  öğrenci,  1.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim
                    Bu bölümde kullanılan
                                                             yapmış  ve  2.  önermeye  ulaşmıştır.  2.  önerme  için  (Y)’yi  seçerek  yanlış
                    ölçme aracında değerlen-                 seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim
                    dirmenin nasıl yapılması                 yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
                    gerektiği gösterilmektedir.
                                                             Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Anadolu’nun Ilk Fatihleri” konusunu tekrar
                                                             çalışmaları önerilir.
                                            GERİ BİLDİRİM
                                                             Sınıfın  çoğunluğunun  ulaştığı  çıkışlar  göz  önünde  bulundurularak  sı nıfın  ge-
                    Bu bölümde öğrencilere                   nelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kav ram yanılgıları or-
                    verilebilecek geri bildirim              taya  konularak  bunların  giderilmesine  yönelik  çalış maların  yapılması  önerilir.
                    örnekleri gösterilmektedir.
                    Öğrencilerin performans-
                    larına bağlı olarak öğrenci
                    bazlı farklı geri bildirimler
                    verilebilir.
        22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27