Page 47 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 47

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9




             DERS                      TARİH
             SINIF                     10

             ÜNİTE                     Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti
             KONU                      Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf
                                       10.4.2. Osmanlı devlet idaresinin ilmiye, kalemiye ve seyfiye sınıflarının birlikteliği-
             KAZANIM
                                       ne dayalı yapısını analiz eder.
             KAZANIMIN                 Analiz
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
             ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                       Öğrencilerin  askerî  sınıfa  ait  kavramları  içeren  yapılandırılmış  griddeki  kutucuk
             ÖĞRENCİDEN                numaralarını kullanarak "Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf " ile ilgili soruları cevap-
             BEKLENEN
                                       laması beklenir.

                                       Doğru Cevaplar:
                                        I.  3, 4 ve 9
                                       II. 1, 5 ve 7
                                       III. 2, 6 ve 8
                                       IV. 4
                                       V.  2
                                       VI. 1, 3, 5, ve 7
                                       Örnek 1:
                                       Öğrenci I. soru için “3, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                       Bu durumda;
                                       C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
                                       seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
             DEĞERLENDİRME
                                       C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
                                       Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
                                       Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 10 puan alacaktır.
                                       (1+1) · 5 = 10 puan
                                       Örnek 2:
                                       Öğrenci I. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun. Bu durumda;
                                       C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır. (C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 0/6 = 0,7 olacaktır.
                                       Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 8,5 puan alacaktır.
                                       Örnek 3:
                                       Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
                                       Bu durumda;
                                       C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır. (C1:C2) - (C3:C4) = 2/3 - 2/6 = 0,3 olacaktır.
                                       Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 6,5 puan alacaktır.

                                       Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf ” konusu-
                                       nu tekrar çalışmaları önerilir.

              GERİ BİLDİRİM
                                       Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osmanlı Dev-
                                       leti’nde Askerî Sınıf ” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram
                                       yanılgılarını gidermesi önerilir.
                                                                                                              47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52