Page 47 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 47
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9
DERS TARİH
SINIF 10
ÜNİTE Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti
KONU Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf
10.4.2. Osmanlı devlet idaresinin ilmiye, kalemiye ve seyfiye sınıflarının birlikteliği-
KAZANIM
ne dayalı yapısını analiz eder.
KAZANIMIN Analiz
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin askerî sınıfa ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk
ÖĞRENCİDEN numaralarını kullanarak "Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf " ile ilgili soruları cevap-
BEKLENEN
laması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 3, 4 ve 9
II. 1, 5 ve 7
III. 2, 6 ve 8
IV. 4
V. 2
VI. 1, 3, 5, ve 7
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için “3, 4 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
DEĞERLENDİRME
C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır.
Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 3/3 – 0/6 = 1 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 10 puan alacaktır.
(1+1) · 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “3 ve 9” cevabını vermiş olsun. Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0 ve C4 = 6’dır. (C1:C2) – (C3:C4) = 2/3 – 0/6 = 0,7 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 8,5 puan alacaktır.
Örnek 3:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 9” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 3, C3 = 2 ve C4 = 6’dır. (C1:C2) - (C3:C4) = 2/3 - 2/6 = 0,3 olacaktır.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca öğrenci bu sorudan 6,5 puan alacaktır.
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı Devleti’nde Askerî Sınıf ” konusu-
nu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osmanlı Dev-
leti’nde Askerî Sınıf ” konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram
yanılgılarını gidermesi önerilir.
47