Page 67 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 67

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15




             DERS                     TARİH
             SINIF                    10
             ÜNİTE                    Klasik Çağda Osmanlı Toplum Düzeni
             KONU                     Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi

             KAZANIM                  10.7.3. Osmanlı ekonomik sistemi içerisinde tarımsal üretimin önemini fark eder.

             Kazanım Açıklaması       Osmanlı Devleti’nde devletin toprak üzerindeki mülkiyeti ve çifthane sisteminin, zirai
                                      üretimin sürdürülmesindeki rolüne değinilir.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Anlama
             ÖNERİLEN SÜRE            15 dakika
             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid
                                      Öğrencilerin “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi” ile ilgili kavramları
             ÖĞRENCİDEN               içeren yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Osmanlı’da Toprak
             BEKLENEN
                                      Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi” ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9
                                      II. 1 ve 2
                                      III. 3
                                      IV. 6
                                      V. 4, 5, 6, 7, 8 ve 9
                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “4, 5, 6, 7, 8 ve 9” cevabını vermiş
                                      olsun. Bu durumda;
                                      C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
                                      olduğuna göre
                                      C1 = 6, C2 = 6, C3 = 0 ve C4 = 3’tür.
             DEĞERLENDİRME
                                      Formül: (C1:C2) – (C3:C4) = 6/6 – 0/3 = 1 olacaktır.
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
                                      Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (1+1) x 5 = 10 puan
                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci I. soru için “1, 2, 4, 5, 7 ve 9” cevabını vermiş olsun.Bu durumda;
                                      C1 = 4, C2 = 6, C3 = 2 ve C4 = 3’tür.
                                      (C1:C2) – (C3:C4) = 4/6 – 2/3 = 0 olacaktır.
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 5, öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (0+1) x 5 = 5


                                      Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Çifthane
                                      Sistemi”ni tekrar çalışmaları önerilir.
              GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “Osmanlı’da Top-
                                      rak Mülkiyeti ve Çifthane Sistemi” konusunu tekrar etmesi, öğrenme ek sikliklerini
                                      ve kavram yanılgılarını gidermesi önerilir.

                                                                                                              67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70