Page 166 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 166
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
MUSTAFA KEMAL’İN HAYATI
Aşağıda “Mustafa Kemal’in Hayatı” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç
verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız
(Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle,
sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
4. M. Kemal’in farklı D 1. Çıkış
kültürleri tanımasında,
yenilikçi ve açık görüşlü
D olmasında Selanik’in 2. Çıkış
2. M. Kemal, İstanbul etkisi büyüktür. Y
Harp Okulundan
1905’de Kurmay Yüz- D 3. Çıkış
başı olarak mezun 5. Nutuk adlı eseri I.
D oldu. Dünya Savaşı’ndaki olay-
1. Selanik Mülkiye ları anlatır.
Rüştiyesine başlayan Y Y 4. Çıkış
Mustafa, okulun mate-
matik öğretmeni
Hüseyin Efendi’nin 6. I. Dünya Savaşı başla- D 5. Çıkış
kendisine kötü dav- dığı esnada M. Kemal,
ranması üzerine okulu 3. M. Kemal, İstanbul D Sofya Ataşemiliteri
bıraktı. Y Harp Okulunda sınıf olarak görev yapmaktay- 6. Çıkış
arkadaşı olan Ömer Naci dı. Y
sayesinde edebiyata
merak duydu. Bu sayede D
Namık Kemal ve Tevfik 7. M. Kemal, Şam’da 7. Çıkış
Fikret’in eserlerini okuma- görev yaparken “İttihat ve
ya başladı. Y Terakki” cemiyetini
kurmuştur. 8. Çıkış
Y
166