Page 166 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 166

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 3




                                           TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
                                            MUSTAFA KEMAL’İN HAYATI



          Aşağıda “Mustafa Kemal’in Hayatı” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç
          verilmiştir. Verilen önermenin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız
          (Y) seçeneğini seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle,
          sekiz farklı çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.


          Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime (Doğru (D) veya Yanlış (Y)) 1 puan verilecektir.

          Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.





                                                                         4. M. Kemal’in farklı   D  1. Çıkış
                                                                         kültürleri tanımasında,
                                                                         yenilikçi ve açık görüşlü
                                                                D        olmasında Selanik’in      2. Çıkış
                                         2. M. Kemal, İstanbul           etkisi büyüktür.   Y
                                         Harp Okulundan
                                         1905’de Kurmay Yüz-                                D      3. Çıkış
                                         başı olarak mezun              5. Nutuk adlı eseri I.
                                D        oldu.                          Dünya Savaşı’ndaki olay-
           1. Selanik Mülkiye                                           ları anlatır.
           Rüştiyesine başlayan                                Y                            Y      4. Çıkış
           Mustafa, okulun mate-
           matik öğretmeni
           Hüseyin Efendi’nin                                           6. I. Dünya Savaşı başla-  D  5. Çıkış
           kendisine kötü dav-                                          dığı esnada M. Kemal,
           ranması üzerine okulu         3. M. Kemal, İstanbul   D      Sofya Ataşemiliteri
           bıraktı.             Y        Harp Okulunda sınıf            olarak görev yapmaktay-    6. Çıkış
                                         arkadaşı olan Ömer Naci        dı.                 Y
                                         sayesinde edebiyata
                                         merak duydu. Bu sayede                             D
                                         Namık Kemal ve Tevfik          7. M. Kemal, Şam’da        7. Çıkış
                                         Fikret’in eserlerini okuma-    görev yaparken “İttihat ve
                                         ya başladı.          Y         Terakki” cemiyetini
                                                                        kurmuştur.                 8. Çıkış
                                                                                            Y































        166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171