Page 173 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 173

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5




             DERS                      T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

             SINIF                     12

             ÜNİTE                     Millî Mücadele

             KONU                      İşgallerin Başlaması ve Millî Mücadele’ye Hazırlık
             KAZANIM                   12.2.1.  Kuvay-ı  Millîye  hareketinin  oluşumundan  Büyük  Millet  Meclisinin
                                       açılışına kadar olan süreçte meydana gelen gelişmeleri açıklar.

             Kazanım Açıklaması        a)İzmir’in  işgaline  ve  işgale  tepki  olarak  meydana  gelen  gelişmelere
                                       değinilir.
                                       c)Millî  cemiyetler  ve  millî  varlığa  düşman  cemiyetler  üzerinde  durulur.
                                       Pontus Meselesi kısaca ele alınır.
                                       d)Amiral  Bristol  ve  General  Harbord  Raporları  üzerinden  işgallerin
                                       haksızlığına değinilir.
             KAZANIMIN                 Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE             10 dakika

             ÖLÇME ARACI               Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

             ÖĞRENCİDEN                Öğrencinin,  “İşgallerin  Başlaması  ve  Millî  Mücadele’ye  Hazırlık”  ile  ilgili
             BEKLENEN                  verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.

                                       Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.


                                       Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                       Örnek 1:
                                       4.  çıkışa  ulaşan  bir  öğrenci,  1.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim
                                       yapmış  ve  2.  önermeye  ulaşmıştır.  2.  önerme  için  (Y)’yi  seçerek  doğru
                                       seçim  yapmış  ve  5.  önermeye  ulaşmıştır.  5.  önerme  için  (Y)’yi  seçerek
             DEĞERLENDİRME             doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3
                                       puan almıştır.

                                       Örnek 2:
                                       6.  çıkışa  ulaşan  bir  öğrenci,  1.  önerme  için  (Y)’yi  seçerek  yanlış  seçim
                                       yapmış  ve  3.  önermeye  ulaşmıştır.  3.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru
                                       seçim  yapmış  ve  6.  önermeye  ulaşmıştır.  6.  önerme  için  (Y)’yi  seçerek
                                       yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış
                                       ve 1 puan almıştır.



                                       Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İşgallerin Başlaması ve Millî Mücadele’ye
                                       Hazırlık” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                       Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın
                                       genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgı-
                                       ları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması
                                       önerilir.




                                                                                                             173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178