Page 173 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 173
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 5
DERS T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
SINIF 12
ÜNİTE Millî Mücadele
KONU İşgallerin Başlaması ve Millî Mücadele’ye Hazırlık
KAZANIM 12.2.1. Kuvay-ı Millîye hareketinin oluşumundan Büyük Millet Meclisinin
açılışına kadar olan süreçte meydana gelen gelişmeleri açıklar.
Kazanım Açıklaması a)İzmir’in işgaline ve işgale tepki olarak meydana gelen gelişmelere
değinilir.
c)Millî cemiyetler ve millî varlığa düşman cemiyetler üzerinde durulur.
Pontus Meselesi kısaca ele alınır.
d)Amiral Bristol ve General Harbord Raporları üzerinden işgallerin
haksızlığına değinilir.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “İşgallerin Başlaması ve Millî Mücadele’ye Hazırlık” ile ilgili
BEKLENEN verilen önermelerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
4. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru
seçim yapmış ve 5. önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (Y)’yi seçerek
DEĞERLENDİRME doğru seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3
puan almıştır.
Örnek 2:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim
yapmış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (D)’yi seçerek doğru
seçim yapmış ve 6. önermeye ulaşmıştır. 6. önerme için (Y)’yi seçerek
yanlış seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış
ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “İşgallerin Başlaması ve Millî Mücadele’ye
Hazırlık” konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın
genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kavram yanılgı-
ları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların yapılması
önerilir.
173