Page 175 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 175
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6
DERS T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
SINIF 12
ÜNİTE Millî Mücadele
KONU İşgallerin Başlaması ve Millî Mücadele’ye Hazırlık
KAZANIM 12.2.1. Kuvay-ı Millîye hareketinin oluşumundan Büyük Millet Meclisinin
açılışına kadar olan süreçte meydana gelen gelişmeleri açıklar.
Kazanım Açıklaması ç) Havza ve Amasya Genelgeleri, yerel kongreler ile Erzurum ve Sivas
Kongrelerinin millî hâkimiyet ve millî birliğin sağlanması açısından önemi
vurgulanır.
e) Amasya Görüşmeleri’ne değinilir.
f) Misak-ı Millî Kararları ve önemi üzerinde durulur.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 Dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin, Millî Mücadele’nin hazırlık safhası ile ilgili kavramları içeren
ÖĞRENCİDEN yapılandırılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “İşgallerin
BEKLENEN Başlaması ve Millî Mücadele’ye Hazırlık” ile ilgili soruları cevaplaması
beklenir.
Doğru Cevaplar:
I. 1 ve 2
II. 3, 6 ve 7
III. 2, 3 ve 4
IV. 3, 4 ve 8
V. 3, 4 ve 9
VI. 2, 3, 4 ve 9
VII. 3, 4, 6, 7, 8 ve 9
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "1 ve 2" cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
DEĞERLENDİRME C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
seçilen kutucuk sayısı,
C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
mektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
175