Page 175 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 175

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI



                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 6




             DERS                      T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

             SINIF                     12
             ÜNİTE                     Millî Mücadele

             KONU                      İşgallerin Başlaması ve Millî Mücadele’ye Hazırlık
             KAZANIM                   12.2.1.  Kuvay-ı  Millîye  hareketinin  oluşumundan  Büyük  Millet  Meclisinin
                                       açılışına kadar olan süreçte meydana gelen gelişmeleri açıklar.


             Kazanım Açıklaması        ç)  Havza  ve Amasya  Genelgeleri,  yerel  kongreler  ile  Erzurum  ve  Sivas
                                       Kongrelerinin millî hâkimiyet ve millî birliğin sağlanması açısından önemi
                                       vurgulanır.
                                       e) Amasya Görüşmeleri’ne değinilir.
                                       f) Misak-ı Millî Kararları ve önemi üzerinde durulur.

             KAZANIMIN                 Anlama
             BİLİŞSEL DÜZEYİ
             ÖNERİLEN SÜRE             15 Dakika
             ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                       Öğrencilerin, Millî Mücadele’nin hazırlık safhası ile ilgili kavramları içeren
             ÖĞRENCİDEN                yapılandırılmış  griddeki  kutucuk  numaralarını  kullanarak  “İşgallerin
             BEKLENEN                  Başlaması  ve  Millî  Mücadele’ye  Hazırlık”  ile  ilgili  soruları  cevaplaması
                                       beklenir.


                                       Doğru Cevaplar:
                                       I. 1 ve 2
                                       II. 3, 6 ve 7
                                       III. 2, 3 ve 4
                                       IV. 3, 4 ve 8
                                       V. 3, 4 ve 9
                                       VI. 2, 3, 4 ve 9
                                       VII. 3, 4, 6, 7, 8 ve 9

                                       Örnek 1:
                                       Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak "1 ve 2" cevabını vermiş olsun.
                                       Bu durumda;
             DEĞERLENDİRME             C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı, C3= Yanlış
                                       seçilen kutucuk sayısı,
                                       C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna göre;
                                       C1 = 2, C2 =2, C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
                                       Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                       Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                       eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı puanı göster-
                                       mektedir.
                                       (1+1) x 5 = 10 puan













                                                                                                             175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180