Page 200 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 200
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 14
DERS T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
SINIF 12
ÜNİTE II. Dünya Savaşı Sürecinde Türkiye ve Dünya
KONU II. Dünya Savaşı
KAZANIM 12.5.1. II. Dünya Savaşı’nın sebepleri, başlaması ve yayılmasıyla ilgili baş-
lıca gelişmeleri kavrar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Anlama
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
ÖĞRENCİDEN Öğrencinin, “II. Dünya Savaşı‘nın Genel Özellikleri” ile ilgili verilen önerme-
BEKLENEN lerden doğru seçimleri yapması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir.
Öğrencinin 3 tam puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yap-
mış ve 2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 4. önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için ise (D)’yi seçerek doğru
DEĞERLENDİRME
seçim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan al-
mıştır.
Örnek 2:
8. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yap-
mış ve 3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim
yapmış ve 7. önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış se-
çim yapmıştır. Bu durumda öğrenci 1 doğru, 2 yanlış seçim yapmış ve 1
puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “II. Dünya Savaşı‘nın Genel Özellikleri”
konusunu tekrar çalışmaları önerilir.
GERİ BİLDİRİM Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sı-
nıfın genelinde meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve kav ram
yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalış maların
yapılması önerilir.
200