Page 202 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 202
TARİH SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK
SINIF 12
ÜNİTE II. Dünya Savaşı Sürecinde Türkiye ve Dünya
KONU II. Dünya Savaşı
KAZANIM 12.5.1. II. Dünya Savaşı’nın sebepleri, başlaması ve yayılmasıyla ilgili başlıca geliş-
meleri kavrar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 15 dakika
ÖLÇME ARACI Yapılandırılmış Grid
Öğrencilerin, II. Dünya Savaşı ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış griddeki
ÖĞRENCİDEN
BEKLENEN kutucuk numa ralarını kullanarak “II. Dünya Savaşı” ile ilgili soruları
cevaplaması beklenir.
Doğru Cevaplar:
I.1 ve 2
II. 3 ve 4
III. 8
IV. 7 ve 9
V. 1, 5 ve 6
Örnek 1:
Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1 ve 2” cevabını ver miş olsun.
Bu durumda;
C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
olduğuna göre;
C1 = 2, C2 = 2 C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
DEĞERLENDİRME Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı
puanı göstermektedir.
(1+1) x 5 = 10 puan
Örnek 2:
Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 4” cevabını vermiş olsun.
Bu durumda;
C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
(C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6 öğrencinin
aldığı puanı göstermektedir.
(0,72+1)x5=8,6 puan
Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “II. Dünya Savaşı” konusunu tekrar çalışma-
ları önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “II. Dünya Savaşı”
konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
önerilir.
202