Page 202 - Tarih Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 202

TARİH          SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME



              SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15




          DERS                      T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

          SINIF                     12
          ÜNİTE                     II. Dünya Savaşı Sürecinde Türkiye ve Dünya

          KONU                      II. Dünya Savaşı
          KAZANIM                   12.5.1. II. Dünya Savaşı’nın sebepleri, başlaması ve yayılmasıyla ilgili başlıca geliş-
                                    meleri kavrar.
          KAZANIMIN                 Anlama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ
          ÖNERİLEN SÜRE             15 dakika
          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
                                    Öğrencilerin, II. Dünya Savaşı ile ilgili kavramları içeren yapılandırılmış  griddeki
          ÖĞRENCİDEN
          BEKLENEN                  kutucuk numa ralarını kullanarak “II. Dünya Savaşı” ile ilgili soruları
                                    cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                     I.1 ve 2
                                     II. 3 ve 4
                                     III. 8
                                     IV. 7 ve 9
                                     V. 1, 5 ve 6
                                    Örnek 1:

                                    Öğrenci I. soru için hepsini doğru yaparak “1 ve 2” cevabını ver miş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1= Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3= Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4= Toplam yanlış kutucuk sayısı
                                    olduğuna göre;
                                    C1 = 2, C2 = 2  C3 = 0 ve C4 = 7’dir.
          DEĞERLENDİRME             Formül: (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 0/7 = 1 olacaktır.
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir.
                                    Bu değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10, öğrencinin aldığı
                                    puanı göstermektedir.
                                    (1+1) x 5 = 10 puan
                                    Örnek 2:


                                    Öğrenci I. soru için “1, 2, 3 ve 4” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 2, C3 = 2 ve C4 = 7’dir.
                                    (C1:C2) - (C3:C4) = 2/2 - 2/7 = 0,72 olacaktır.
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,6 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (0,72+1)x5=8,6 puan
                                    Kutucukları yanlış seçen öğrencilerin “II. Dünya Savaşı”  konusunu tekrar  çalışma-
                                    ları önerilir.
          GERİ BİLDİRİM
                                    Sınıfın çoğunluğunda kutucuklar yanlış seçilmiş ise öğretmenin “II. Dünya Savaşı”
                                    konusunu tekrar etmesi, öğrenme eksikliklerini ve kavram yanılgılarını gidermesi
                                    önerilir.


        202
   197   198   199   200   201   202   203   204   205