Page 55 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 55

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 12



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

             KONU                     Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro

             KAZANIM                  A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışını ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama
             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Yapılandırılmış Grid

                                      Öğrencilerin “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro”suna ait kavramları içeren yapılandı-
             ÖĞRENCİDEN               rılmış griddeki kutucuk numaralarını kullanarak “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro” ile
             BEKLENEN
                                      ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                      Doğru Cevaplar:
                                      I.   1, 3, 6, 8 ve 12
                                      II.  3, 5, 6 ve 12
                                      III. 3 ve 6
                                      IV. 2, 4 ve 10
                                      V. 5, 7, 8 ve 9
                                      VI. 1 ve 8

                                      Örnek 1:
                                      Öğrenci IV. soru için hepsini doğru yaparak “2, 4 ve 10” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                      C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
             DEĞERLENDİRME            göre
                                      C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9

                                      Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
                                      Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                      eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                      mektedir.
                                      (1+1) · 5 = 10 puan

                                      Örnek 2:
                                      Öğrenci IV. soru için “2 ve 4” cevabını vermiş olsun.
                                      Bu durumda;
                                      C1 = 2, C2 = 3 C3 = 0, C4 = 9
                                      Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/3 – 0/9= 2/3
                                      Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                      aldığı puanı göstermektedir.
                                      (2/3 + 1) · 5 = 8,3 puan

                                      Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Tanzimat Dönemi’nde Tiyatro” konusu-
                                      nu tekrar çalışmaları önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Tanzimat Dö-
                                      nemi’nde Tiyatro” konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram
                                      yanılgılarını gidermesi önerilir.


                                                                                                              55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60