Page 53 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 53

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 11




             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    10

             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro


             KONU                     Geleneksel Türk Tiyatrosu


             KAZANIM                  A.3. 2. Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.


             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Hatırlama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika


             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç

             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin “Geleneksel Türk Tiyatrosu” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçim-
             BEKLENEN                 leri yapması beklenir.



                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 4. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      3. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                      önermeye ulaşmıştır. 5. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır.  Bu
             DEĞERLENDİRME
                                      öğrenci 2 puan almıştır.
                                      Örnek 2:
                                      7. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
                                      3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 7.
                                      önermeye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu öğ-
                                      renci 1 puan almıştır.



                                      Yanlış  çıkışa  ulaşan  öğrencilerin  “Geleneksel  Türk  Tiyatrosu”    konusunu  tekrar
                                      çalışmaları önerilir.

                                      Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
             GERİ BİLDİRİM
                                      “Geleneksel Türk Tiyatrosu”  konusu ile ilgili meydana gelen eksik veya yanlış öğ-
                                      renmeler ve kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik ça-
                                      lışmaların yapılması önerilir.










                                                                                                              53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58