Page 48 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 48
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8
TANILAYICI DALLANMIŞ AĞAÇ
CÜMLE TÜRLERİ
Aşağıda “Cümle Türleri” ile ilgili Doğru (D) / Yanlış (Y) önermeleri içeren tanılayıcı dallanmış ağaç verilmiştir. Veri-
len önermelerin doğru olduğunu düşünüyorsanız (D) seçeneğini, yanlış olduğunu düşünüyorsanız (Y) seçeneğini
seçmeniz gerekmektedir. İlk önermeden başlayarak yapacağınız Doğru (D) / Yanlış (Y) seçimleriyle sekiz farklı
çıkış noktasından birine ulaşabileceksiniz.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir uygun seçime 1 puan verilecektir.
Alabileceğiniz en yüksek puan 3’tür.
4. “Kafası çok karışık
olmasına rağmen onun D 1. Çıkış
anlattıklarını dinlemiyor
değildi.” cümlesi biçimce
olumlu anlamca olumsuz
D bir cümledir. 2. Çıkış
2. “Ne roman ne hikâye Y
yazmak gelmiyordu 5. “Birlikte okuduğumuz D
içinden.” cümlesi kitapları tartışırdık, 3. Çıkış
yapısına göre bağlı bir Y sonrasında hayat hepimiz
D cümledir. için farklı güzellikler
1. “İlkbaharın bütün getirdi.” cümlesi bağımsız Y 4. Çıkış
canlılığını ve neşesini sıralı bir cümledir.
tablolarında görmek D
mümkün.” cümlesi 6. “Evin sıcak bir köşesini 5. Çıkış
kurallı bir isim D bulup oracığa kıvrılıp
cümlesidir. Y 3. “Küçük çocuğun saatlerce uyuyan sevimli
gözlerine bakınca birden bir kediydi.” cümlesi basit Y 6. Çıkış
yapılı isim cümlesidir.
kendi çocukluğu geldi
aklına.” cümlesi birleşik D
yapılı devrik bir cümledir. Y 7. “Arkadaşının lise 7. Çıkış
yıllarında ona aldığı hediyeyi
bulamadı hiçbir yerde.”
Y
cümlesi devrik bir fiil 8. Çıkış
cümlesidir.
48