Page 49 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 49

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 9



          DERS                      TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

          SINIF                     10


          ÖĞRENME ALANI             Roman

          KONU                      Cümle Türleri

          KAZANIM                   A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
          KAZANIMIN                 Uygulama
          BİLİŞSEL DÜZEYİ

          ÖNERİLEN SÜRE             10 Dakika

          ÖLÇME ARACI               Yapılandırılmış Grid
          ÖĞRENCİDEN                Öğrencilerin “Cümle Türleri”ne ait kavramları içeren yapılandırılmış griddeki kutu-
          BEKLENEN                  cuk numaralarını kullanarak "Cümle Türleri" ile ilgili soruları cevaplaması beklenir.
                                    Doğru Cevaplar:
                                    I.  3 ve 10
                                    II.  7 ve 11
                                    III. 2, 5 ve 8
                                    IV. 6 ve 12
                                    V. 1 ve 9
                                    VI. 4, 9 ve 8

                                    Örnek 1:
                                    Öğrenci III. soru için hepsini doğru yaparak “2, 5 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = Doğru seçilen kutucuk sayısı, C2= Toplam doğru kutucuk sayısı,
                                    C3 = Yanlış seçilen kutucuk sayısı, C4 = Toplam yanlış kutucuk sayısı olduğuna
          DEĞERLENDİRME             göre
                                    C1 = 3, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9

                                    Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 3/3 – 0/9= 1
                                    Yukarıdaki formül uygulandığında sonucun 1 olduğu görülmektedir. Bu değere 1
                                    eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 10 öğrencinin aldığı puanı göster-
                                    mektedir.
                                    (1+1) · 5 = 10 puan

                                    Örnek 2:
                                    Öğrenci III. soru için “2 ve 8” cevabını vermiş olsun.
                                    Bu durumda;
                                    C1 = 2, C2 = 3, C3 = 0, C4 = 9
                                    Formül: (C1:C2) – (C3: C4) = 2/3 – 0/9= 0,6
                                    Bulunan değere 1 eklenip 5 ile çarpılınca elde edilen sonuç olan 8,3 öğrencinin
                                    aldığı puanı göstermektedir.
                                    (0,6 + 1) · 5 = 8,3 puan
                                    Kavramları yanlış yerleştiren öğrencilerin “Cümle Türleri”  konusunu tekrar çalış-
                                    maları önerilir.

          GERİ BİLDİRİM             Sınıfın çoğunluğunda kavramlar yanlış yerleştirilmiş ise öğretmenin “Cümle Türleri”
                                    konusunu tekrar etmesi, yanlış öğrenmeleri düzeltmesi ve kavram yanılgılarını gider-
                                    mesi önerilir.



                                                                                                              49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54