Page 47 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı - 10.Sınıf
P. 47

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 8



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    10


             ÖĞRENME ALANI            Roman

             KONU                     Cümle Türleri


             KAZANIM                  A.2. 16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.


             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Uygulama

             ÖNERİLEN SÜRE            10 Dakika

             ÖLÇME ARACI              Tanılayıcı Dallanmış Ağaç


             ÖĞRENCİDEN               Öğrencinin “Cümle Türleri” ile ilgili verilen önermelerden doğru seçimleri yapması
             BEKLENEN                 beklenir.



                                      Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
                                      puan alabilmesi için 3. çıkışa ulaşması gerekmektedir.

                                      Örnek 1:
                                      2. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (Y)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 5.
                                      önermeye  ulaşmıştır.  5.  önerme  için  (D)’yi  seçerek  doğru  seçim  yapmıştır.    Bu
             DEĞERLENDİRME
                                      öğrenci 3 puan almıştır.

                                      Örnek 2:
                                      1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve
                                      2. önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve 4.
                                      önermeye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek yanlış seçim yapmıştır. Bu öğ-
                                      renci 1 puan almıştır.




                                      Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Cümle Türleri”  konusunu tekrar çalışmaları öne-
                                      rilir.

                                      Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar göz önünde bulundurularak sınıfın genelinde
             GERİ BİLDİRİM
                                      “Cümle Türleri” konusu ile ilgili meydana gelen eksik veya yanlış öğrenmeler ve
                                      kavram yanılgıları ortaya konularak bunların giderilmesine yönelik çalışmaların ya-
                                      pılması önerilir.











                                                                                                              47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52