Page 120 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 120
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 15
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 10
ÖĞRENME ALANI Anı
KONU Servetifünun Dönemi'nde Anı
KAZANIM A.4. 14. Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
KAZANIMIN Anlama
BİLİŞSEL DÜZEYİ
ÖNERİLEN SÜRE 10 Dakika
ÖLÇME ARACI Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
Öğrencinin anı türünün özelliklerini bilmesi; "Servetfünun Dönemi"nde anı türünün
ÖĞRENCİDEN gelişimi ve Servetifünun dönemi anı türünde yazılmış eserler ve yazarları hakkında
BEKLENEN
bilgi sahibi olması beklenir.
Çıkışlara ulaşana kadar her bir doğru seçime 1 puan verilecektir. Öğrencinin 3 tam
puan alabilmesi için 1. çıkışa ulaşması gerekmektedir.
Örnek 1:
1. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 2.
önermeye ulaşmıştır. 2. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmış ve 4. öner-
meye ulaşmıştır. 4. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
DEĞERLENDİRME
öğrenci 3 doğru seçim yapmış ve 3 puan almıştır.
Örnek 2:
6. çıkışa ulaşan bir öğrenci, 1. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış ve
3. önermeye ulaşmıştır. 3. önerme için (Y)’yi seçerek yanlış seçim yapmış, 7. öner-
meye ulaşmıştır. 7. önerme için (D)’yi seçerek doğru seçim yapmıştır. Bu durumda
öğrenci 1 doğru 2 yanlış seçim yapmış ve 1 puan almıştır.
Yanlış çıkışa ulaşan öğrencilerin “Servetifünun Dönemi'nde Anı” konusunu tekrar
çalışıp uygulamalı örneklerle konuyu pekiştirmesi önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Sınıfın çoğunluğunun ulaştığı çıkışlar yanlışsa “Servetifünun Dönemi'nde Anı” ko-
nusunun sınıfta tekrar edilmesi ve uygulamalar yapılması önerilir.
120