Page 75 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 75

ÖĞRETMEN REHBER KİTABI




                 SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 20



             DERS                     TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI


             SINIF                    9

             ÖĞRENME ALANI            Tiyatro

             KONU                     Karakter Komedisi Yazma


             KAZANIM
                                      B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
             KAZANIMIN
             BİLİŞSEL DÜZEYİ          Yaratma
             ÖNERİLEN SÜRE            4 Ay

             ÖLÇME ARACI              Proje

                                      Öğrencilerden;
                                           • Peyami Safa’nın Dokuzuncu Hariciye Koğuşu,
                                           • Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Kiralık Konak,
                                           • Reşat Nuri Güntekin’in Çalıkuşu

                                      romanlarından  birini  seçip  okuma  yapması  beklenir.  Okuma  yaparken  romanın
                                      konu, tema, yapı, dil ve anlatım özellikleriyle ilgi tespitlerde bulunması; bunlarla
                                      ilgili notlar alıp bunlara dair metinden örnekler alması beklenir.
                                      Bununla beraber;
                                           • romanın yazarının edebî kişiliği hakkında araştırma yapması
                                           • roman incelemesini kendisine verilen plan dâhilinde yazılı hâle getirmesi,
                                           • hazırladığı roman incelemesini bir sunu hâline getirmesi ve bunu yapacağı su-
             ÖĞRENCİDEN                   numla arkadaşlarıyla paylaşması,
             BEKLENEN                      • hazırladığı projenin raporunu hazırlaması beklenir.

                                      ROMAN İNCELEME SUNUMU RAPORU


                                      Öğrencinin hazırladığı projenin raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlaması
                                      gerekmektedir:
                                           • Projenin Konusu
                                           • Projenin Amacı
                                           • Kullanılan Yöntemler
                                           • Değerlendirme
                                           • Sonuç
                                           • Kaynakça



                                      Dereceleme Ölçeği
             DEĞERLENDİRME
                                      Öz Değerlendirme

                                      Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler, aylık
                                      olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
             GERİ BİLDİRİM
                                      Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
                                      rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.


                                                                                                              75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80