Page 75 - Türk Dili ve Edebiyatı Sınıf İçi Değerlendirme Öğretmen Rehber Kitabı
P. 75
ÖĞRETMEN REHBER KİTABI
SINIF İÇİ DEĞERLENDİRME ÖRNEĞİ 20
DERS TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI
SINIF 9
ÖĞRENME ALANI Tiyatro
KONU Karakter Komedisi Yazma
KAZANIM
B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
KAZANIMIN
BİLİŞSEL DÜZEYİ Yaratma
ÖNERİLEN SÜRE 4 Ay
ÖLÇME ARACI Proje
Öğrencilerden;
• Peyami Safa’nın Dokuzuncu Hariciye Koğuşu,
• Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Kiralık Konak,
• Reşat Nuri Güntekin’in Çalıkuşu
romanlarından birini seçip okuma yapması beklenir. Okuma yaparken romanın
konu, tema, yapı, dil ve anlatım özellikleriyle ilgi tespitlerde bulunması; bunlarla
ilgili notlar alıp bunlara dair metinden örnekler alması beklenir.
Bununla beraber;
• romanın yazarının edebî kişiliği hakkında araştırma yapması
• roman incelemesini kendisine verilen plan dâhilinde yazılı hâle getirmesi,
• hazırladığı roman incelemesini bir sunu hâline getirmesi ve bunu yapacağı su-
ÖĞRENCİDEN numla arkadaşlarıyla paylaşması,
BEKLENEN • hazırladığı projenin raporunu hazırlaması beklenir.
ROMAN İNCELEME SUNUMU RAPORU
Öğrencinin hazırladığı projenin raporunun aşağıdaki başlıklara göre hazırlaması
gerekmektedir:
• Projenin Konusu
• Projenin Amacı
• Kullanılan Yöntemler
• Değerlendirme
• Sonuç
• Kaynakça
Dereceleme Ölçeği
DEĞERLENDİRME
Öz Değerlendirme
Çalışma takvimine göre proje çalışmasında her öğrencinin yaptığı faaliyetler, aylık
olarak takip edilerek gerekli yönlendirmelerin yapılması önerilir.
GERİ BİLDİRİM
Proje çalışması süreci sonunda değerlendirme sonuçları dikkate alınarak her öğ-
rencinin öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çalışmalar yapılması önerilir.
75